ملاک رای دادن پاسخ سامانه احراز الکترونیک هویت است

 امیر شجاعان رئیس مرکز دولت الکترونیک وزارت کشور با اعلام این خبر که احراز هویت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به صورت تمام الکترونیک صورت می‌گیرد، گفت: تجهیزات خاص این کار را هم تهیه کردیم و در اختیار تمام شعب اخذ رای قرار خواهد گرفت.

اخبار سیاسی- وی خاطر نشان کرد: ملاک رای دادن به جای مهر شناسنامه، پاسخ سامانه احراز الکترونیک هویت است به این معنا که اگر کسی شناسنامه‌اش مهر نداشته باشد ولی سامانه ما رای دادن او را تایید کند، دیگر رای گیری از او صورت نخواهد گرفت، هر چند که ما شناسنامه‌ها را همچنان مُهر خواهیم زد.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، در خصوص واکنش رئیس جمهور در برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور افغانستان و عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور ما نیز گفت: فکر می‌کنم منظور آقای رئیس جمهور اخذ رای الکترونیک بود که در این دوره  انجام ندادیم و در دوره بعدی این کار را عملیاتی می‌کنیم. بقیه فرآیندهای انتخابات کاملاً الکترونیک است و در این دوره بر روی احراز هویت به صورت الکترونیک متمرکز شدیم.

شجاعان تجمیع آرا در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را الکترونیکی اعلام کرد و در مورد تجهیزات رای گیری الکترونیک ادامه داد:  رای گیری الکترونیک برای دوره بعدی انتخابات عملیاتی می‌شود که بنا بر توافقی که در برگزاری این شیوه انتخابات صورت بگیرد به دوره بعد انتخابات ریاست جمهوری و یا انتخابات دوره بعدی مجلس شورای تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با یادآوری برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۱۳۹ شهر در انتخابات شهر و روستا گفت: در این شهرها انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد و اخذ رای هم به صورت الکترونیک بود و در دور آتی همین کار را انجام خواهیم داد.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، به افتتاح شدن ۱۴ خدمت الکترونیکی در دولت الکترونیک نیز همزمان با دهه فجر اشاره کرد.