طرح معامله قرن، قطعا بی‌دوام خواهد بود

 سیدمحمد حسینی با اشاره به طرح معامله قرن بیان داشت: معامله قرن، طرح خائنانه و ظالمانه‌ای است که در تدوین آن هیچ یک از نمایندگان گروه‌های فلسطینی حضور نداشتند و این طرح تمام حقوق را به رژیم صهیونیستی می‌دهد و وعده‌های به اصطلاح سر خرمنی هم به طرف فلسطینی داده است. 

وی افزود: این طرح ظالمانه باید از سوی لایه‌های مختلف سیاسی و مردمی در کشورهای مسلمان مورد اعتراض و واکنش قرار بگیرد تا جلوی اجرایی شدن آن را بگیرند؛ هرچند با خامی و نواقص زیادی که دارد، اجرای آن بعید به نظر می‌رسد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در این راستا مردم در کشورهای مسلمان باید دست به تظاهرات و راهپیمایی در نماز‌های جمعه‌‌ خود بزنند و از این طریق به دولت‌های خود فشار بیاورند که در نهادهای بین المللی درباره این طرح و خطرات آن تذکراتی بدهند، همچنین اساتید و دانشگاهیان در این کشورها با برگزاری  نشست‌هایی در این باره به آگاه‌سازی و تبیین ابعاد آن برای مردم بپردازند و در مجامع بین کشورهای اسلامی نیز جلساتی در محکومیت این طرح برگزار شود.

اخبار سیاسی-  حسینی با بیان اینکه طرح معامله قرن یکطرفه و به نفع رژیم صهیونیستی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن، قطعا مانند دیگر طرح‌های اینچنینی پردوام نخواهد بود اما اعتراض‌ها و واکنش‌های مردمی در کشورهای مسلمان  قطعا در جلوگیری از اجرای آن، موثر خواهد بود.

وی با انتقاد از سکوت سران برخی کشور‌های عربی درخصوص طرح معامله قرن، گفت: مردم مظلوم فلسطین هم اکنون نیاز به حمایت از سوی دیگر کشورهای اسلامی دارند. در این راستا طرحی که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده می‌تواند موثر باشد.