دولتمردان بستر را برای تولیدکنندگان فراهم کنند

به گزارش افکارنیوز، آیتالله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت تهران در گفتوگو با فارس، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار داشت: نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری ابتکاری ستودنی است. این نامگذاریها بر اساس مطالعات دقیق کارشناسی و نیازهای حیاتی کشور انتخاب میشود بنابراین لازم است در سال پیشرو مسئولان نظام و مردم این شعار را به عنوان یک دستورالعمل در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به سناریوهای جنگ اقتصادی دشمن بیان داشت: دشمن قصد دارد از منظر فشار اقتصادی و تحریم و جنگ اقتصادی به نظام اقتصادی آسیب رسانده و اهداف خصمانه خود را ادامه خواهد داد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن انجام جهاد اقتصادی است که یکی از مهمترین ارکان آن رونق تولید ملی و داخلی است.

وی ادامه داد: مخاطب سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب سه گروه مسئولان نظام، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارگران و مردم بوده‌اند. که هر کدام از این سه گروه وظیفه حساس و سنگینی بر دوش دارند.

وی گفت: دولتمردان باید با برنامه‌ریزی دقیق توطئه‌های دشمنان را کوتاه و زمینه بستر را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کنند و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید تلاش کنند که کالاهای مرغوب و قابل رقابت با کالاهای خارجی تولید کنند.

وی افزود: آحاد مردم نیز باید هوشیار باشند و فرهنگ خرید کالاهای داخلی و ملی را در خود تقویت کنند و بدانند که با این کار دشمنان اسلام و کشورمان را از دستیابی به مقاصد پلیدشان ناکام خواهند گذاشت.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به تجمع اخیر عده‌ای از افراد دلسوز در مقابل وزارت ارشاد توضیح داد: امر به معروف و نهی از منکر همیشه مورد حمایت ما بوده است اما تجمع غیرقانونی و بدون مجوز هیچگاه مورد تایید و حمایت ما نیست.

وی تاکید کرد: انتظار آن است که همه بر اساس قانون عمل کنند چرا که مبنای نظام اسلامی ما بر اساس قانون تشکیل و اداره میشود و حرکت در مسیر قانونی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.