بودجه ۹۹ مطابق با شرایط جنگ اقتصادی نیست

ابوالفضل ابوترابی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات بودجه 99 ، گفت: این بودجه به هیچ عنوان شرایط جنگ اقتصادی را در نظر نگرفته است، در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند باید اصلاح ساختار بودجه در دستور کار قرار گیرد.

اخبار سیاسی - وی افزود: این بودجه مثل بودجه‌های قبلی است و بودجه سال ۹۹ بودجه‌ای برای زمان جنگ نیست.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما بارها گفتیم که خرید تضمینی گندم باید منطقی باشد اما سال گذشته منطقی نبود و مجبور شدیم از جاهای مختلف و با قیمت سنگین گندم خریداری کنیم که در بودجه سال آینده هم قطعاً این اتفاق تکرار خواهد شد.

ابوترابی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید فروش نفت خام صفر شود اما دولتی‌ها در جلسات کمیسیون تلفیق گفتند اگر ما بگوییم میزان فروش نفت کشور صفر است، در عرصه بین المللی نشان دهنده ضعف کشور است که بنده باید در پاسخ به این دولتمردان بگویم به هیچ وجه این طور نیست و باید سرِ خود را بالا بگیریم و بگوییم ما فروش نفت خام را به صفر رسانده ایم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بودجه ۹۹ یک عدد غیرواقعی درباره فروش نفت خام لحاظ شده است، در حالی که ما باید اعداد و ارقام واقعی را در بودجه بنویسیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۹ هزار میلیارد تومان فروش اموال دولتی در این بودجه دیده شده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته دولت رقمی را برای فروش اموال دولتی در نظر گرفته بود که بسیار کمتر از این عدد بود اما محقق نشد و با این شرایط این عدد امسال هم محقق نخواهد شد.