کمیسیون تلفیق مأمور اصلاح لایحه بودجه ۹۹ شد

علی لاریجانی در تشریح جلسه غیرعلنی امروز صبح اظهار کرد: در این جلسه درباره اینکه چگونه می‌توان لایحه بودجه سال آینده را اصلاح کرد با نمایندگان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و راهکارهای آیین نامه‌ای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار سیاسی - وی ادامه داد: بر این اساس قرار بر این شد که اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹، از امروز بررسی‌های لازم را روی این لایحه انجام دهند و جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تبصره ۳ ماده ۱۸۲ شقوقی بررسی شده که اگر کمیسیون گزارش بودجه را رد کند و بعد مجلس نیز آن را رد کند این لایحه باید به دولت برگردد و دولت مجددا لایحه ارائه دهد؛ اما این حالت که اگر کمیسیون آن را تأیید کند ولی مجلس آن را رد کند سکوت دارد، لذا به موجب بررسی‌هایی که در هیئت رییسه و در مجلس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وجود سکوت مطابق قانون برنامه این روال می‌تواند طی شود که لایحه رد شده در مجلس به کمیسیون باز گردد و اصلاح شود و مجددا به مجلس برگردد.

لاریجانی گفت: جلسه علنی را ختم می‌کنیم تا کمیسیون بتواند جلسات خود را با سرعت بیشتری برگزار کند چرا که تا پایان سال وقت زیادی باقی نمانده است پس راه حل این بود که هر چه سریع‌تر کمیسیون تشکیل شود لذا از این ساعت کمیسیون شروع به کار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیروز آقای پزشکیان در بررسی این موضوع گفت که لایحه را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا رسیدگی بیشتر انجام شود لذا به دلیل کمی وقت کمیسیون تلفیق از این لحظه جلسات خود را آغاز خواهد کرد تا سریع تر به مجلس اعلام نظر کند و جلسه را ختم می‌کنیم.