چند کشور منطقه چند ماه است که خود درگیر کرونا هستند

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از کشورهای منطقه سعی دارند با فراکنی ایران را منشأت بیماری کرونا در منطقه معرفی و عنوان کنند. این در حالی است که خود این کشورها چند ماه است که درگیر این بیماری هستند و تلفات جانی زیادی را هم داشته‌اند.

اخبار سیاسی - وی افزود: بسیاری از کشورهای منطقه خلیج فارس اصلاً آماری از کشته‌ها و تلفات کشورشان بر اثر بیماری کرونا را منتشر نمی‌کنند و این به آن معنا نیست که آنها درگیر کرونا نیستند بلکه کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات و دیگر کشورها از چند ماه قبل درگیر این بیماری هستند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس اظهار داشت: کشورهایی که مرزشان را به روی ایران می‌بندند خودشان تلفات زیادی را براثر کرونا طی ماه‌های اخیر داشته‌اند و حتی پروازهای مستقیم‌شان به چین همچنان برقرار است.

پورمختار خاطرنشان کرد: البته بسته شدن مرزهای این کشورها به روی ایران برای ما هم خوب است چرا که وقتی اتباع ما وقتی به این کشورها سفر می‌کنند ویروس‌ها و بیماری‌های زیادی را با خود به کشور می‌آورند و باعث بروز مشکلاتی در داخل می‌شوند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در پایان گفت: از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از همین کشورها اصلاً دستگاه تست و تشخیص بیماری کرونا را ندارند که بخواهند این بیماری را از بیمار دیگری تشخیص دهند که حرف بهداشت و سلامت را مطرح می‌کنند و مرز خود را به روی ایران می‌بندند.