وزارت ارتباطات مقصر اصلی ایجاد بار روانی کرونا برای وزارت بهداشت است

مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به اینکه اخبار جعلی میتوانند حکمرانی رسانه‌ای سایبری کشور‌ها را نقض کنند، افزود: اگر شبکه ملی اطلاعات داشتیم به طور قطع شاهد این میزان ناامنی روانی و پمپاژ اخبار جعلی در سطح کشور نبودیم.

اخبار سیاسی - معین با تاکید بر اینکه اخبار جعلی می تواند ناامنی روانی در سطح جامعه بوجود بیاورد، تصریح کرد: وزیر ارتباطات باید پاسخگوی فضای موجود باشد چراکه بستر ارتباطی تلگرام و اینستاگرام با حمایت وی در سطح کشور فعالیت می کنند.

وی بسیج با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز به اطلاع رسانی دقیق در سطح کشور داریم، افزود: موضوع کرونا با رعایت مسائل بهداشتی فردی قابل کنترل است، اما اخبار جعلی در خصوص این ویروس منجر به نگرانی و استرس شدید در مردم می شود.

مسئول سازمان فضای مجازی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مقصر اصلی ایجاد بار روانی برای وزارت بهداشت است، ادامه داد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تقویت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی می تواند منجر به آرامش روانی جامعه شود چراکه در این بسترها اخبار جعلی امکان چرخش نخواهد داشت.

معین با تاکید بر اینکه بسیاری از مبتلایان کرونا در کشور به بهبودی کامل رسیده اند، تصریح کرد: انتشار اخبار ضد و‌ نقیض و پوشش گسترده اخبار منفی در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی خاص بسیار مشکوک است و باید مسئولان امر برای آن چاره اندیشی کنند.