شکست ژنرال های اصلاح طلب ناشی از عملکرد این جریان بود

مهدی چمران، رئیس اسبق شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره پیام انتخابات دوم اسفند در گفتگو گفت: انتخاب مردم در انتخابات اخیر بسیار هوشمندانه بود. با توجه به اینکه جریان اصلاح طلب بحث‌ها درباره عملکرد شورای نگهبان را برجسته کرد و حتی دولت هم در این موضوع با آنها همراه شد، اما یک فضای کاملاً رقابتی شکل گرفت و در همه حوزه‌ها افراد از جریان‌های مختلف در این رقابت حاضر شدند.

اخبار سیاسی - وی افزود: حتی در تهران ژنرال‌های گردن کلفت و معروف اصلاح طلب به میدان آمدند که در دوره‌های پیشین رای‌های میلیونی داشتند اما در این دوره نتوانستند بیشتر از ۵۰ هزار رأی کسب کنند.

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین گفت: این موضوع نشان می‌دهد مردمی که به این جریان رأی داده بودند عملکرد مناسبی از آنها ندیدند که برای رأی مجدد به آنها قانع شوند، بنابر این یا رأی ندادند و یا به جریان رقیب یعنی جریان انقلابی رأی دادند.

مهدی چمران با اشاره به کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر تاکید کرد: در دنیا ۴۲ درصد مشارکت آمار قابل قبولی است اما این آمار در کشور ما بی سابقه است که باید تلاش کنیم تا این موضوع تکرار نشود.

وی افزود: این مشارکت پایین البته ناشی از عملکرد ضعیف دولت، مجلس و شوراهای شهر است؛ یعنی زمانی که مردم مشاهده کردند که با وجود یکپارچگی در این نهادهای مهم نتیجه مطلوبی حاصل نشده و کشور دچار وضع نامطلوب اقتصادی شده از استمرار حضور اینها استقبال نکردند و به جریان انقلابی اعتماد کردند.

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین گفت: مردم احساس کردند جریانی که کشور را اداره می‌کند به دنبال حل مشکلات آنها نیست و پای برخی منافع در میان است، علاوه بر این کاهش قدرت خرید مردم و نابسامانی وضع اقتصادی سبب شد که مردم از اصلاح طلبان روی گردان شوند و جریان رقیب را راهی مجلس کنند.

چمران در پایان با اشاره به مأموریت سنگین اصولگرایان گفت: جریان انقلابی باید همه تلاش خود را برای ساماندهی وضع موجود به کار گیرد و حتی نباید به میزان مطلوب و مناسب اکتفا کند، بلکه باید مجاهدانه عمل کند. البته مجلس به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و نیروهای انقلاب باید تلاش کنند که زمینه را برای در اختیار گرفتن قوه مجریه نیز فراهم کنند.