واکنش واعظی به ادعای کمک آمریکا به ایران برای مقابله با کرونا

محمود واعظی گفت: آمریکا ایران را تحت فشارهای فزاینده و بی‌سابقه تحریمی قرار داده است که نتیجه آن بروز مشکلات فراوان برای تک تک مردم ایران از جمله در مواجهه با ویروس کرونا بوده است.

اخبار سیاسی - آنها اگر در گفته‌های خود صداقت دارند و واقعا به دنبال کمک بشردوستانه به ملت ایران هستند، همین امروز تحریم‌ها را لغو کنند تا با رفع محدودیت از بانکها و کانال‌های مالی، ایران هر چه سریعتر نیازمندی‌های ضروری برای مقابله با کرونا را تامین و زمینه‌های کنترل سریعتر بیماری را فراهم کند. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران از کمک‌های انسان‌دوستانه همه کشورها استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: همواره معتقد بوده‌ایم در مواجهه با اپیدمی‌ها و بلایایی نظیر شیوع ویروس کرونا، همه کشورها باید دست به دست هم دهند و اینگونه موارد را وارد منازعات سیاسی نکنند.

واعظی افزود: همانطور که در داخل مکررا تاکید کرده‌ایم برای غلبه بر کرونا، همه باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم و با یکپارچگی و وحدت با این بیماری مبارزه کنیم، در فضای بین‌الملل هم معتقدیم این مشکلی است که همه ابناء بشر را تهدید می‌کند و همه کشورهای جهان باید برای مقابله آن مشارکت کنند، چرا که غلبه بر کرونا بدون عزم جهانی و همکاری فشرده همه کشورها و سیاستهای مشترک دور از ذهن به نظر می‌رسد.

واعظی همچنین از اتخاذ برخی سیاست‌ها توسط کشورمان برای کاهش آثار ویروس کرونا بر مراودات تجاری منطقه‌ای خبر داد و اذعان داشت: ایران به دنبال توافقی بر سر یک پروتکل سلامت با کشورهای همسایه است که در سایه آن روابط تجاری، صادرات، واردات و رفت‌وآمد اتباع با کمترین تاثیر از گسترش ویروس کرونا انجام شود. به وسیله این پروتکل خواهیم توانست، مراودات تجاری دوجانبه و چندجانبه در منطقه را از آثار اپیدمی ویروس کرونا مصون بداریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان ضمن قدردانی از تمام پرسنل نظام بهداشت و درمان کشور که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، تاکید کرد: ان شاءالله با همکاری حداکثری مردم و رعایت نکات پیشگیرانه بهداشتی و مجاهدت‌های پزشکان و پرستاران و  سایر کادرهای بیمارستانی و مدیریت فعالانه و خوب وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، ملت ایران هر چه سریعتر بر این بیماری غلبه خواهد کرد.