درخواست بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای پیگیری وضعیت مسلمانان هندی

دفتر بین‌الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای تاکید کرد: مشخص نیست که دقیقا باید چه بلای دیگری سر مسلمانان هند بیاید تا رگ غیرت وزارت امور خارجه و سایر نهادهای بین‌المللی ما به جوش آید و اقدامی فراخور یک ارگان جمهوری اسلامی در راستای اهداف جهانی انقلاب اسلامی رقم خورد.

اخبار سیاسی -متن این نامه به شرح زیر است:

«من أصبح لا یهتم بامور المسلمین فلیس منهم و من یسمع رجلا ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» رسول اکرم(ص)

جناب آقای باقری

معاونت محترم امور بین‌الملل و حقوق بشر قوهٔ قضائیه 

سلام علیکم. جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب همواره داعیه‌دار حمایت از مظلومان بوده و این امر را یکی از اصول اساسی حکومت خویش فرض داشته است. مظلومان و مستضعفین نیز به گونه‌ای دیگر و با نگاهی متفاوت به جمهوری اسلامی ایران می‌نگرند و در عرصه‌های دشوار از آن انتظار پشتیبانی دارند. 

در شرایطی که روزانه خبرهای اسفناکی از هندوستان به گوش می‌رسد دیگر ادامهٔ این سکوت ناخوشایند توسط نهادهای بین‌المللی ما شایسته نیست و این انفعال صورت خوبی به خود نگرفته است.

وجود سابقهٔ فرهنگی طولانی‌مدت میان ایران و هندوستان، اقدامات و کمک‌های خیرخواهانۀ مسلمانان این کشور هنگام بروز حوادث غیرمترقبه برای ملت مسلمان ایران، تعظیم و پاسداشت چندروزهٔ شهادت حاج قاسم سلیمانی و هم‌چنین اعلام موضع‌های صریح مسلمانان این کشور در قبال مسألهٔ فلسطین و باور عمیق نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی، جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در دفاع از مسلمانان این کشور باقی نگذاشته است. 

مشخص نیست که دقیقا باید چه بلای دیگری سر مسلمانان هندوستان بیاید تا رگ غیرت وزارت امور خارجه و سایر نهادهای بین‌المللی ما به جوش آید و اقدامی فراخور یک ارگان جمهوری اسلامی در راستای اهداف جهانی انقلاب اسلامی رقم خورد.

سکوتی چنین مرگبار، بددلی و سوء ظن تمامی مسلمانان نسبت به جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت و این بددلی برای آرمان‌های این انقلاب خطری جدی و هشداردهنده است.

باید در نظر داشت که اختلافات مذهبی حاکم بر کشور هندوستان می‌تواند شرایط را بدتر از آنچه هست رقم زند و انفعال کنونی می‌تواند رقم‌زنندۀ جنایات دیگری در این کشور نسبت به مسلمانان باشد و این خطری است که بیش از هر چیز مسلمانان این ناحیه را تهدید می‌کند.

عدم اهتمام به امور مسلمین که از سوی رسول اکرم(ص) مساوی خروج از دامنۀ مسلمانان به شمار آمده است، باید به اندازۀ کافی میزان اهمیت این مسأله را در میان آموزه‌های دین مبین اسلام نشان دهد. ولی با این وجود، نهادهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی و در رأس آن‌ها وزارت امور خارجه نشان داده‌اند که اصول دیپلماتیک را مقدم بر هر چیزی از جمله چنین آموزه‌هایی می‌پندارند.

به همین دلیل از شما تقاضا داریم با توجه به سابقهٔ انقلابی‌تان، با محکوم کردن رسمی اعمال رواداشته‌شده نسبت به مسلمانان هند و هم‌چنین توبیخ دولت هند در عدم توانایی ایجاد امنیت کافی برای شهروندان مسلمان خود و بی‌توجهی‌های دامنه‌دار نسبت به آنان در نشستی خبری، اقدامات ذیل را نیز پیگیری نمایید:

۱. پیگیری اقدامات لازم از طریق سازمان ملل و نهادهای وابسته به استناد مواد ۳۴، ۳۵ و ۵۵ منشور سازمان ملل متحد.

۲. تنظیم نامه به نمایندهٔ سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران.

۳. تنظیم نامه و ارسال به جناب آقای گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد.

۴. انتشار بیانیهٔ مستقل توسط قوهٔ قضائیه به عنوان رکن قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران.

۵. تنظیم نامه و ارسال به رئیس دیوان عالی کشور هندوستان.

۶. استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی ، جنبش عدم تعهد و ...

گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته از سوی شما موجب امتنان و دلگرمی امت مسلمان ایران خواهد بود.