باید منتظر انتقام ایران باشیم

«دیوید ایگناتیوس» خبرنگار آمریکایی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا گفت کشورش راه‌های مختلفی را برای مقابله با ایران امتحان کرده؛ اما هیچ کدام جواب نداده است.

اخبار سیاسی - وی در بخشی از مصاحبه خود با « مایکل مورل » تحلیلگر مسائل اطلاعاتی آمریکا در خصوص رابطه کلی آمریکا و ایران و بطور خصوص مسأله ترور سردار سلیمانی مدعی شد: در تمام مدت زندگی حرفه‌ای ام به عنوان خبرنگار در حوزه خاورمیانه، روابط ایران و آمریکا، مسأله‌ای مهم در زندگی بوده است. (ایران) عنصری بی ثبات کننده در خاورمیانه بوده است. خشونت انقلاب ایران همچنان خاورمیانه را بی ثبات می‌کند و من فکر می‌کنم ما در این مدت، راهی مؤثر برای برخورد با این رژیم نیافتیم.

ایگناتوس در ادامه ادعا‌های خود افزود: ما راه‌های مختلفی را امتحان کردیم. ما امتحان کردیم که (در برابر ایران) سخت عمل کنیم و به شکلی مجازی (وغیر مستقیم) در زمان جنگ ایران- عراق به جنگ رفته و طرف عراق را گرفتیم. ما امتحان کردیم که در مذاکراتی که رئیس جمهور اوباما در خصوص توافق هسته‌ای انجام داد، بخشنده باشیم؛ اما هیچ کدام به نظر نرسید که کار می‌کند.

او در ادامه ادعا‌های خود با اشاره به جنایت ترور سردار سلیمانی افزود: شدیدترین اقدامی که ما شاید انجام دادیم، هدف قرار دادن [سردار]قاسم سلیمانی بود؛ کسی که از استراتژیست‌های بزرگ نظامی ایران و افسران اطلاعاتی این کشور محسوب می‌شد. ما او را کشتیم و تلاش کردیم تا معاون کلیدی او را نیز در همان روز به قتل برسانیم؛ اقدامی که نامتعارف محسوب می‌شود.

وی سپس در پاسخ به این پرسش که واکنش شما به خبر ترور سردار سلیمانی چیست، نیز گفت: زمانی که من آن را شنیدم، واکنشم این بود که ما از خط (قرمز) عبور کردیم. کشتن یک فرمانده ارشد نظامی در یک فرودگاه غیرنظامی و با حمله پهپادی، جنگ را به مسیر‌های مختلفی می‌کشاند و من نگران شدم و تا به امروز نیز نگران هستم. هر کسی فکر کند این مسأله، مثالی منحصر به فرد از کشور‌هایی است که از پهپاد برای کشتن فرماندهان کشور‌هایی استفاده می‌کنند که آن‌ها را دوست ندارند، در اشتباه است. ما راه را بسوی مسیری باز کردیم که قطعا دیگران نیز (از این روش) استفاده خواهند کرد و نتایج آن برای ما خوشایند نخواهد بود.

ایگناتو همچنین گفت: من فکر می‌کنم با بسیاری از مردم هم عقیده ام که ایران به روش‌هایی از ما انتقام خواهد گرفت که مشکلات ما را بدتر خواهد کرد؛ اما تا کنون، این مسأله اتفاق نیافتاده است.