آزادی عمل محتکران لوازم بهداشتی با نقص سیستم بازرسی کشور

محمد حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا و دبیر کل حزب سبز درباره نحوه برخورد با محتکران اقلام و لوازم بهداشتی گفت: نقش سیستم صادرات و واردات در کشور و نقص در سیستم توزیع، ما را درگیر چنین وضعیتی در مواقع ضروری کرده است. با توجه به این شرایط به نظر می‌آید که باید این سیستم‌ها را بازبینی کنیم. مبادی ورودی و خروجی کشور کاملا مشخص است و بررسی کنیم که چه افرادی مجوز می‌گیرند که اکثر این افراد وابسته به دولت و سازمان‌های دولتی هستند.

اخبار سیاسی -او ادامه داد: برای برخورد با این موضوع، نقش سیستم بازرسی کشور بسیار مهم و با ارزش است. رهبر انقلاب هم در بیانیه گام دوم تاکید کردند که باید همه قوا دارای یک سیستم منسجم فراقوه‌ای برای بازرسی و نظارت در همه زمینه‌ها باشند. متاسفانه، چون این سیستم وجود ندارد برخی افراد از همین خلا قانونی استفاده کرده و در مواقعی که کشور به کالا‌های حساس نیاز دارد این کالا‌ها را احتکار می‌کنند.

دبیر کل حزب سبز با بیان اینکه محتکران، کالا‌های احتکار شده را به چندین برابر قیمت می‌فروشند، تصریح کرد: جالب اینجاست که این کالا‌ها با ارز نیمایی یا همان ارز ۴ هزار تومانی این اجناس را وارد کرده و در شبکه‌های مویرگی خود به چندین برابر قیمت عرضه می‌کنند.

او در پایان تاکید کرد: باید برای چنین افرادی که دست به این قبیل اقدامات می‌زنند اشد مجازات را در نظر بگیرند؛ مهم‌ترین دلیل آن هم به خطر انداختن جان مردم و بازی کردن با سلامت آنهاست. در واقع جرم آن‌ها از جنایتکاران بیشتر است، چراکه جنایتکاران با جان یک نفر بازی می‌کنند، اما محتکران جان همه ملت ایران را به بازی می‌گیرند.