چرا کرونا در ایتالیا ترسناک نیست اما در ایران فاجعه است؟! +فیلم

با تایید رسمی اولین موردهای ابتلا به کرونا در ایتالیا، مقامات این کشور، در دو منطقه ونتو و لومباردی در شمال این کشور قرنطینه برقرار کرده و به حدود پنجاه هزار نفر در این مناطق گفته شد که در خانه هایشان بمانند.

اخبار سیاسی- قرنطینه شدگان تا دو هفته اجازه ترک این مناطق را ندارند و برای نقض آن جریمه در نظر گرفته شده است.

اما این قرنطینه تاثیر چندانی در کنترل ویروس کرونا نداشته و شمار قربانیان با افزایش قابل توجهی به ۱۹۷ نفر رسیده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان به بیش از ۴۶۰۰ نفر رسیده است.

ایتالیا با افزایش تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا اکنون بیشترین میزان تلفات در جهان پس از چین را دارد.

اما آنچه در این میان قابل توجه است واکنش ها به وضعیت ایتالیا و ایران در مواجهه با کروناست.

عکس | نحوه خبررسانی بی‌بی‌سی رسانه به اصطلاح حرفه‌ای اپوزیسیون درباره ایران و ایتالیا

در روزهای ابتدایی ورود کرونا به ایران، بسیاری از چهره ها و رسانه ها در داخل و خارج با بزرگنمایی درباره آمار فوت شدگان، سعی کردند تا آمارهای رسمی را زیر سوال برده و مردم را نسبت به حکومت بی اعتماد کنند؛ ادعایی که امروز در مورد ایتالیا از سوی هیچ شخص و رسانه ای مطرح نمی شود در حالی که آمار فوت شدگان در این کشور نسبت به مبتلایان بالاتر از ایران است!

موضوع دیگری که بهانه سیاه نمایی و حمله به دولت قرار گرفت، موضوع قرنطینه است؛ به رغم تاکید مسئولان وزارت بهداشت بر عدم تاثیر قرنطینه در مقابله با کرونا، برخی با گرفتن ژست کارشناس و دلسوز، مرتبا خواهان قرنطینه شدند و جالب تر این است که با وجود الگوی شکست خورده قرنطینه در ایتالیا و حتی چین، هنوز هم از قرنطینه می گویند و شیوع این ویروس را به عدم قرنطینه مرتبط می کنند!

اما پشت پرده این اظهارنظرها و این ژست های به اصطلاح دلسوزانه چیست؟!

در ویدئوی زیر یکی از چهره های اپوزیسیون، پشت پرده این اظهارات را فاش می کند؛