پروژه غرب برای بی ثبات سازی محیط داخلی ایران

احمد نادری فعال رسانه ای طی رشته توییتی نوشت:

اخبار سیاسی-.1در دولتهای شکننده Weak States همزمان چند مدعی موازی قدرت وجود دارد. اشرف غنی و عبدالله عبدالله هر دو در یک ساعت برای ریاست جمهوری افغانستان قسم میخورند! آمریکا هم هفته قبل رسما با قرارداد صلح، طالبان را برسمیت شناخت. اوضاع افغانستان در آینده نزدیک بحرانی تر خواهد شد

2. ژنرال دوستم و حامد کرزای از عبدالله حمایت کرده اند و این یعنی عملا افغانستان به دوره پساخروج شوروی و قدرتهای متکثر مدعی در فضای داخلی، و خارجی بر خواهد گشت و البته فضای کلی آن مستعد ظهور گروه های تروریستی خواهد بود. راهبرد امنیت ملی ما در این باره چه خواهد بود؟

3. افغانستان از سال ۱۹۴۵ تاکنون، همیشه قربانی ژئوپلیتیک خود و موقعیت ژئواستراتژیک خود بوده است. تکثر اجتماعی درونی و بردار افقی و عمودی قومی-مذهبی جامعه نیز دلیل دیگر است. البته در مولفه های بالا بشدت با ایران مشابه است. عاملی که باعث شده ایران تبدیل به افغانستان نشود چیست؟

4. استفاده از تکثر اجتماعی-هویتی جامعه ایران، که خود را در معادلات قدرت داخلی بازتاب داده،از برنامه های جدی غرب بوده است. بعلاوه، سرمایه گذاری بر شکل دهی  طبقه هوادار خود از طریق در دست گرفتن گلوگاه های سیاستگذاری اقتصادی و مستقرکردن سیستم نئولیبرال توسط غربگرایان داخلی مدنظر بوده

5. اقدامات اخیر منطقه ای(ترور حاج قاسم و بهم ریختن مجدد منطقه و حمله به مستشاران و پایگاه های ما در سوریه و ..)،وساختن فراواقعیت کرونا با مرکزیت ایران و  شهر قم؛ و از سویی زمین گذاشتن بسیاری از امور کشور توسط غربگرایان داخلی در این مقطع؛ آیا مقدمه سناریوی افغانستان سازی ایران است؟