بروجردی: اجازه ادامه سرکوب مسلمانان هند را ندهیم

علاءالدین بروجردی در واکنش به خشونت‌هایی که در هند علیه مسلمانان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هند جامعه‌ای توأم با تعدد مذاهب و اقوام است، مدیریت این کشور از حساسیت خاصی برخوردار است.

اخبار سیاسی - وی افزود: با توجه به اینکه حداقل ۲۰۰ میلیون از جمعیت هند مسلمان هستند، قانون اساسی این کشور، رعایت حقوق مسلمانان و تساوی حقوق آحاد ملت را به عنوان مبنای مدیریت جامعه قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیهند ت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته دولت فعلی که دولتی تندرو و وابسته به هندوهاست، تلاش کرد که از طریق مجلس تغییراتی را در قانون اساسی این کشور به وجود آورد و ساختار چند ده ساله توأم با ثبات در این جامعه را بر هم زند که این اقدام قطعاً به ضرر امنیت ملی این کشور است.

بروجردی تأکید کرد: باید ساختار سنتی مبتنی بر قانون اساسی در هند همچنان ادامه داشته باشد، چراکه در غیر این صورت، مسلمانان هند اقدامات مشابهی نسبت به برخوردهای خشن انجام خواهند داد که این مسئله به نفع جامعه هند نیست.

وی درباره نقش آمریکا در کشتار مسلمانان هند اعمال می شود، گفت: سیاست آمریکا در منطقه و به خصوص درباره کشورهای در حال توسعه ای چون هند، عدم موفقیت و پیشرفت است و هر اقدامی انجام می دهند تا این کشورها به موفقیت دست نیابند.

بروجردی افزود: علی رغم اینکه مقامات آمریکایی همواره ادعای حقوق بشری دارند، اما نظاره گر برخورد وحشیانه با مسلمانان هند هستند و سکوت کرده اند، در حالی که باید با توجه به ادعاهایشان، پاسخگوی این جنایت ها باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اقداماتی که دولت جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق مسلمانان هند انجام داده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه کشور درگیر پدیده شوم کروناست، اما مقامات ما باید نسبت به وضعیت مسلمانان هند هم حساس باشند و باید اقداماتی فراتر از احضار سفیر هند انجام شود.

وی اظهار داشت: لازم است سفیر ایران از دهلی‌نو به تهران فراخوانده شود و با وی درباره تصمیمات بعدی مشورت صورت گیرد و همچنین رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه باید از طریق سازمان همکاری کشورهای اسلامی، تحرکات جدی برای حل این مسئله انجام دهند.

بروجردی گفت: ما نباید اجازه دهیم که کشتار وحشیانه و ضرب و شتم مسلمانان ادامه یابد، چرا که مسلمانان در استقلال هند از یوغ استعمار انگلیس نقش اساسی داشتند.