دولت هند جلوی شعله‌ور شدن آتش تفرقه در این کشور را بگیرد

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای به امضا آیت الله احمد جنتی ، ضمن تقبیح کشتار مردم و تخریب مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان هندوستان توسط هندوهای افراطی، خواستار اقدام مناسب دولت هند در قبال حمایت از شهروندان مسلمان این کشور شد.

اخبار سیاسی - ‌متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار ناگوار و تصاویر جانسوزی که از وضعیت خون‌بار مسلمانان مظلوم هند به صورت حداقلی، مخابره می‌شود بسیار ناراحت کننده و قلب هر انسان آزاده ای را می‌فشارد.

دردآورتر آنکه این جنایات فجیع که مسبوق به سابقه نیز هست این بار پس از سفر رئیس جمهور آمریکای جنایتکار به این کشور با شدت بیشتر و در بایکوت رسانه‌ای مدعیان حقوق بشر در حال انجام است «قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوکَ إِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَکَذَلِکَ یَفْعَلُونَ» (نمل ۳۴).

مجلس خبرگان رهبری، ضمن تقبیح کشتار مردم و تخریب مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان هندوستان از دولت این کشور می‌خواهد با اتخاذ تدابیر مناسب، هرچه سریع‌تر به این موضوع خاتمه داده و جلوی شعله ور شدن آتش تفرقه توسط عده‌ای افراط گرا که با تحریک و دسیسه سرویس‌های جاسوسی دولت‌های استعمارگر علیه مسلمانان مظلوم آن کشور دست به اقدامات خشونت بار می‌زنند را سد نماید تا شهروندان مسلمان نیز بتوانند در کنار پیروان سایر ادیان و مذاهب، آزادانه به زندگی و فعالیت مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری