مجلس یازدهم نگاه به غرب را به تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی تغییر می‌دهد

سید حمیدرضا کاظمی منتخب مردم پلدختر در مجلس یازدهم در باره اولویت‌های مجلس آتی گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور شرایط مناسبی ندارد و قشر آسیب پذیر جامعه تحت فشار زیادی قرار دارند.

اخبار سیاسی - وی افزود: مجلس و دولت باید فکر اساسی برای معیشت، اشتغال و در مجموع مسائل اقتصادی کشور کند.

 منتخب مردم پلدختر در مجلس یازدهم گفت: فشار معیشتی، اقتصادی، بیکاری، تورم توانسته مشکلات زیادی را به کشورمان تحمیل کند.

** حمایت از اقشار ضعیف جامعه اولویت مجلس یازدهم

کاظمی خاطرنشان کرد:‌مجلس آتی باید برنامه عملیاتی ویژه‌ای برای برون رفت از وضعیت فعلی با تصویب قوانین و نظارت بر امور مصوب کند. 

وی گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر و طبقه زیرین جامعه در سال 99 باید مهمترین اولویت مجلس یازدهم باشد. 

منتخب مردم پلدختر در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی بین‌المللی توانسته برایمان مشکلاتی را ایجاد کند هر چند که اگر نگاه به داخل داشته و به تولیدات کشورمان توجه می‌کردیم می‌توانستیم مشکلات مان را حل کنیم زیرا ظرفیت‌های درونی جمهوری اسلامی بسیار بالاست. 

کاظمی اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه نفت و گاز،‌کشاورزی و صنایع داریم اما نگاه به غرب برایمان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که اقتصاد خانوارها را بهبود بخشیده و کاری کنیم که سرپرست خانوار به راحتی بتواند مشکلات‌شان را حل و فصل کنند.

** صنایع مرتبط با معادن را به سمت عدم خام فروشی سوق دهیم

 منتخب مردم پلدختر در مجلس یازدهم افزود: مجلس یازدهم می‌تواند هدفمند و با برنامه‌ریزی مناسب، صنایع مرتبط با معادن کشورمان را فعال کرده و اقداماتی انجام دهد که از خام فروشی جلوگیری کنیم. 

کاظمی گفت: متاسفانه ما به ظرفیت‌های درونی کشورمان در سال‌های گذشته توجه لازم را نداشته‌ایم. ولی باید شرایط را به سمتی سوق دهیم که ضمن پیگیری اقتصاد مقاومتی بتوانیم ظرفیت‌های تولید و اشتغال را در کشورمان فعال کنیم؛ با این کار هم اقتصاد کشورمان بهبود پیدا کرده و هم درآمدهای خانوارها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: انتظار و توقع مردم از مجلس یازدهم آن است که بتواند بخشی از مشکلات و معضلات‌شان را با توجه به رایی که به نمایندگان مجلس آتی داده‌اند، رفع شود. لذا این وظیفه بر دوش مجلس آتی وجود دارد که با کمک قوا این مشکلات حل و فصل شود.