دولت برای حمایت از تولیدکنندگان وام‌های کم‌بهره تخصیص دهد

احمدی انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط خاص پیش آمده در کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بخش‌های مختل فاز جمله اقتصاد از این موضوع تأثیر بپذیرند. 

اخبار سیاسی - وی افزود: سایه سنگین کرونا واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای خرد در این حوزه را با مشکلات جدی مواجه کرده که نیازمند حمایت‌های دولت هستند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این کسبه خرد هم که بخش قابل توجهی از درآمدهای آنها در ایام منتهی به سال نو است، در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند و حال آنکه تعداد قابل توجهی از این کسبه مستأجرند و اجاره‌بها نیز پرداخت می‌کنند.

انارکی خاطرنشان کرد: دولت باید به منظور  حمایت از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان خُرد و همچنین کسبه خُرد، سیاست‌های حمایتی را در پیش گیرد و تسهیلاتی کم‌بهره‌ای را برای تولیدکنندگان درنظر بگیرد. 

وی افزود: اگرچه دولت اقداماتی را برای کمک به تولیدکنندگان در شرایط فعلی مدنظر قرار داده همچون دادن فرصت برای پرداخت حق بیمه، بحث مالیات و... اما بخشی از این تصمیمات هنوز اجرایی نشده که لازم است دولت پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد. 

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بحث تولیدکنندگان ما در سطح کلان هستند که در تهیه مواد اولیه و ترانزیت کالایشان به مشکل خورده‌اند که باید مشکل‌شان رفع شود و اجازه ندهیم که این بخش هم در طولانی‌مدت با بحران مواجه شود. 

انارکی در پایان گفت: علاوه بر این ما به دنبال تعطیلی مراکز گردشگری، بسیاری از بومگردی‌های ما تعطیل شده‌اند و آنهایی که این مراکز را اجازه کرده بودند امروز هیچ درآمدی ندارند که حتی بخواهند اجاره‌بها را پرداخت کنند و نیازمند حمایت‌های جدی دولت هستند.