اسماعیلی: مجلس یازدهم مانع اقدامات سلیقه‌ای مسئولان اجرایی شود

مهدی اسماعیلی منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم درباره مهمترین اولویت‌های مجلس آتی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی منجر به بروز دغدغه‌های فراوانی برای همه آحاد جامعه شده است. 

اخبار سیاسی - وی افزود: مردم از مسئولین می‌خواهند که وضعیت معیشتی و اقتصادی آنها بهبود پیدا کرده و گرانی و تورم کاهش پیدا کند، لذا مردم از مجلس انتظار رفع مشکلات دارند.

منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور مهمترین اولویت مجلس یازدهم است و به همین دلیل نمایندگان باید فقر معیشتی مردم را رفع کنند. 

** مجلس یازدهم راهکارهای اجرایی شدن بیانیه گام دوم را تعیین کند

اسماعیلی گفت: مقام معظم رهبری در سال 97 با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب، چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی را مشخص کردند، لذا باید بتوانیم در این مسیر از ظرفیت جوانان استفاده کرده و باید مجلس یازدهم راهکارهای عملیاتی شدن این بیانیه را مدنظر خود قرار دهند. 

منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه در امورات اجرایی کشور نباید سلیقه‌ای عمل کرد، چرا که چشم‌اندازها و برنامه‌ها راه را روشن کرده است،‌ افزود: متأسفانه کارگزاران نظام، سلیقه‌ای عمل کرده و یا به گونه‌ای عمل می‌کنند که یا از برنامه‌های تعیین شده جلوتر رفته و یا اینکه عقب می‌مانند که در هر دو صورت بی‌برنامگی محسوب می‌شود.

وی افزود: باید کارهای کشور را به تیمی علمی بسپاریم نه اینکه مدیران سلیقه‌ای رفتار کنند.

** کارگزاران از سلایق شخصی فاصله گرفته و علمی فعالیت کنند

وی گفت: دنیا مسائل اقتصادی خود را با استفاده از روش‌های خاص حل و فصل می‌کند و ما هم باید طبق روش آنها رفتار کنیم، لذا اگر بتوانیم از سلایق شخصی فاصله گرفته و با دیدگاه‌های علمی کار را پیش ببریم، مشکلات حل و فصل خواهد شد. 

اسماعیلی تصریح کرد: اگر بتوانیم اجماعی برای رفع مشکلات کشور به دور از سلایق سیاسی و شخصی داشته باشیم، رسیدن به نقطه مطلوب در کشور دور از انتظار نخواهد بود. 

وی با تأکید بر اینکه باید استعدادهای کشاورزی را در کشور کشف کرده و بر این اساس اقدام کنیم، گفت: مناطق حاصلخیز بسیار مناسبی در کشور مانند آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان و استان‌های شمالی که امکان کشت محصولات متعددی را دارند، می‌تواند نیازهای کشورمان را رفع کند و ا گر بتوانیم این مناطق را به عنوان قطب کشاورزی در نظر بگیریم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. 

** اشتغالزایی 3 نفر در هر هکتار بیکاری را رفع می‌کند

وی با بیان اینکه متأسفانه ارز زیادی از کشور برای واردات محصولات کشاورزی هدر می‌رود، گفت: اگر به این حوزه و پتانسیل‌های منطقه‌ای و کشوری در زمینه تولید محصولات کشاورزی توجه کنیم و آن را هدر ندهیم، با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم مانع از هدررفت ارزها شویم. 

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی می‌تواند در جهت اشتغالزایی و رفع بیکاری بسیار مهم باشد، افزود: در هر هکتار زمین کشاورزی سه نفر می‌توانند فعالیت کنند و اگر کارگزاران توجه جدی به حوزه کشاورزی داشته باشند، حجم عمده‌ای از بیکاری در کشور رفع خواهد شد.