دستورات سخت ترامپ به آمریکایی ها برای غلبه بر کرونا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به وقت تهران در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم آمریکا گفت: ما مطمئن هستم که با تدابیر سختی که برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ می‌شود، می‌توانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

اخبار بین الملل- وی در ادامه اتحادیه اروپا را در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان مقصر دانست و گفت: اروپا با محدود نکردن پروازها از چین، باعث شیوع این ویروس شده است.

رئیس جمهور آمریکا  ابراز امیدواری کرد که با تداوم اقدامات سختگیرانه علیه کرونا، این بیماری که در کشورش بیش از 30 قربانی گرفته است، مهار شود.

وی تصریح کرد: برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس در آمریکا از فردا به مدت 30 روز، تمامی سفرها از کشورهای اروپایی به جزء انگلیس به خاک آمریکا به حالت تعلیق درخواهد آمد.

رئیس‌جمهور آمریکا خطر ویروس کرونا برای مردم آمریکا را «بسیار پائین‌تر» خواند و گفت: با این حال در چارچوب اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی، محدودیت مسافرتی به آمریکا را از فردا(جمعه شب) اعلام می‌کنیم.

ترامپ چندی پیش نیز در اولین سخنرانی خود درباره ویروس کرونا که در راستای تقلیل سطح انتشار این ویروس در آمریکا صورت گرفته بود، خطر آن  برای مردم آمریکا را «بسیار اندک» خواند، این در حالی است که به گفته خود مسئولان پزشکی این کشور، تعداد مبتلایان به این ویروس به بیش از 1100 نفر و تعداد فوتی‌ها هم به 31 نفر رسیده است.