اظهارات عضو شورای نگهبان درباره محتکران

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی درباره محتکران در شرایط فعلی کشور منتشر کرد.

اخبار سیاسی- متن این مطلب به شرح زیر است: حدودا سه هفته‌ای است که روز و شب را داریم با اخبار کرونا سپری می‌کنیم. ویروس منحوسی که زندگی روزهای پایان سال را به خودش گره زده و محدودیت‌هایی را به کسب و کار، رفت و آمد، درس و تحصیل، سرگرمی و تفریح و ... وارد کرده. دل‌های برخی را داغدار کرده و به کار و سرمایه برخی دیگر خسارت زده. این ویژگیِ هر ابتلا و گرفتاری است.

ما در این ابتلاها چگونه‌ایم؟ برای رفع بلا و گرفتاری چه می‌کنیم؟ با داغ عزیزان و زیان مادی‌مان چگونه برخورد می‌کنیم؟ برای عادی زندگی کردن چه می‌کنیم؟

ما روزهای سختی را در کنار هم گذرانده‌ایم. جنگ، تحریم، سیل و زلزله را پشت سر گذاشته‌ایم. غم و ترس را تجربه کرده‌ایم. اما کنار هم مانده‌ایم و کشتی را از طوفان‌ها به سلامت عبور داده‌ایم. با همه سختی‌ها، پرچم ایران اکنون بلند است و سرافرازتر نیز خواهد شد.

دعا و توکل، مراقبت و توجه به توصیه‌های بهداشتی، صبر و بردباری، چاره‌جویی و کمک به گرفتاران، ایجاد آرامش فکری و مثبت نگری، کمترین کارهایی است که هر کس می‌تواند برای ایجاد حال خوب در خود و جامعه انجام دهد.

آنها که این روزها بذر یاس و ناامیدی می‌پاشند، آنها که دروغ پراکنی و شایعه سازی می‌کنند و آنها که سلامتی مردم را به احتکار می‌برند، مردگانی متحرک‌ و مبتلا به مرضی بدتر از کرونا هستند که باید هرچه سریعتر درمان شوند.

در کنار ناراحتی از این سیاهی‌ها، صحنه‌های زیبایی همچون تلاش پزشکان و پرستاران برای بهبودی بیماران، فعالیت‌های متخصصان برای تولید داروی این ویروس، همدلی خواهران و برادران جهادی و هیاتی برای پاکسازی اماکن عمومی، کوشش صنعت‌گران و کارگران برای تولید حداکثری مواد بهداشتی و اقلام درمانی، بخشش اجاره بهای اماکن استیجاری و... امید، مروت و جوانمردی ایران اسلامی را دوباره نمایش داد و نشان داد در سختی‌ها مثل همیشه کنار هم هستیم و همه با هم به توان ما این ویروس منحوس را شکست می‌دهیم.