نمایندگان اطلاعی از بودجه شرکت‌های دولتی ندارند

محمد جواد ابطحی ضمن انتقاد از نحوه بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس، گفت: بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، این در حالی است که طبق گفته رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس، بسیاری از شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند.

وی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی بسیار زیاد است، افزود: در شرایطی که شرکت‌های دولتی مالیات بسیار کمی پرداخت می‌کنند،  دو سوم بودجه کشور به این بخش اختصاص می‌یابد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجایی که بودجه شرکت‌های دولتی بسیار زیاد است، باید بودجه این بخش شفاف شود و نباید هیچ گونه ابهامی در بودجه شرکت‌های دولتی وجود داشته باشد.

ابطحی بیان کرد: با این حال، دولت امسال بودجه شرکت‌های دولتی را صرفاً به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق مجلس ارائه کرد و دیگر نمایندگان مجلس اطلاعی از چند و چون بودجه شرکت‌های دولتی ندارند.

وی تصریح کرد: البته و علی رغم اینکه بودجه شرکت‌های دولتی سال ۹۹ به اعضای کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس ارائه شده است، اما مطلع هستیم که این افراد هم به موضوع بررسی بودجه شرکت‌های دولتی ورود نکردند.