مجلس یازدهم ملت محور و تحول آفرین است نه دولت محور

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه منتخب مردم مجلس یازدهم ملایر در مجلس یازدهم درباره اولویت‌های مجلس آتی اظهار داشت: مجلس یازدهم باید تحول آفرین بوده و بتواند مشکلات کشور را با نگاهی جهادی حل کند.

اخبار سیاسی - وی افزود: مجلس دهم ناکارآمدی خود را نشان داده و فقط بخش کمی از مشکلات را توانست حل و فصل کند این در حالی است که در حوزه وظایف محوله و به ویژه در مسائل معیشتی و اقتصادی ناکارآمدی ماهوی داشت.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم تصریح کرد: متأسفانه ما در مجلس دهم شاهد به فراموشی سپردن وظایف اصلی بودیم ضمن اینکه رویکرد مجلس آتی دولت‌محور بوده نه ملت‌محور.

** مجلس یازدهم بر اقتصاد غیرنفتی در ایران نظارت کند

آزادیخواه خاطرنشان کرد: باید در مجلس یازدهم بُعد نظارتی و مغفول واقع شده مجلس دهم را تقویت کرده و بر حسن اجرای قانون و برنامه‌های پنج‌ساله توسعه و بودجه سالانه و نظام بودجه‌ریزی دقیق مبتنی بر عدالت و استقلال‌طلبی کشور را نظارت ویژه کنیم.

وی افزود:‌ مجلس آتی باید تدبیر لازم را برای اقتصاد غیرنفتی جمهوری اسلامی به خرج دهد.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم  تصریح کرد: در بُعد قانون‌گذاری در مجلس آتی هم باید به سمت و سویی حرکت کنیم که از هرگونه وقت صرف کردن برای تدوین قوانین غیر ضروری خودداری کنیم.

** مجلس دهم منفعل و مستاصل بود

آزادیخواه گفت‌: مردم هر روز مجلس یازدهم را باید در حالتی ببینند که یک اولویت و مشکل کشور از سوی نمایندگان در حال پیگیری و رفع شدن است. نباید اینگونه باشد که به یک مرتبه و در بامداد متوجه افزایش سه برابری قیمت بنزین شوند.

وی با بیان اینکه مجلس دهم ضعف‌های فراوانی داشت، افزود: روزی که معاهدات پالرمو و FATF در مجلس مطرح شد و نمایندگان در قبال آنها منفعل و مستأصل عمل کردند طبیعتاً سران قوا هم باید بدون مشورت با پارلمان در مورد افزایش بهای بنزین تصمیم یکجانبه بگیرند. 

** مجلس یازدهم به دنبال مقابله با بی‌عدالتی، تبعیض و فساد باشد

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد:‌ حوزه قانون‌گذاری مجلس باید به سمت و سوی رفع نیازمندهای اصلی کشور برود.

آزادیخواه اظهار داشت: اگر امروز مردم در باره یارانه‌ها و بی‌عدالتی در توزیع سبد کالا و معیشتی مشکل دارند قانون‌ باید فریادرس آنها باشد و بایدها و نبایدها در مجلس طوری شفاف باشد که دستگاه اجرایی سریعاً آن را اجرا کرده و با ذره‌ای بی‌عدالتی، تبعیض و فساد در دولت عملیاتی نشود.