رئیس جمهور شخصا مدیریت مبارزه با کرونا را بر عهده بگیرد

مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: امروز که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا شده و احتمالا تا ماه های دیگر نیز درگیر آن هستیم دو نکته بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

* فضای مجازی رها شده و هر کسی هر چیزی که بخواهد منتشر می‌کند 

اخبار سیاسی - وی افزود: نکته اول مربوط به عملیات رسانه‌ای و جنگ رسانه‌ای است. یکی از عقب ماندگی‌های کشور ما که در این بحران ها نمود بیشتری پیدا می کند، رسانه است. هرچند در این چند روز صدا و سیما تلاش قابل تقدیری انجام می دهد و حقا نسبت به گذشته موفق‌تر عمل کرده اما فضای مجازی رها شده و هر کسی هر چیزی که بخواهد منتشر می‌کند و هیچ مسئولی با آن برخورد نمی کند.

درودی تصریح کرد: در این راستا ایجاد یک قرارگاه رسانه‌ای در بدنه دولت به نظر الزامی می‌رسد که با همکاری قوه قضاییه تکامل می باید.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: نکته مهم دوم در رابطه با مسئولیت پذیری و تقسیم کار بین ارگان ها، قوه های مختلف و حتی مردم است. متاسفانه مردم کمتر از قبل رعایت می‌کنند و البته برخی از عدم رعایت ها مربوط به قوانین ناقص دولتی است.

* پیچیده‌تر شدن مشکلات کشور و مردم با تناقض گویی ها

وی یادآور شد: از طرفی رسانه ها خبر از خطرناک بودن این ویروس می دهند اما دولت اصرار دارد که همه چیز عادی است. حتی رئیس جمهور بیان می کند از شنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد. ادارات تعطیل نمی شوند و مردم جبرا باید سر کار روند. این تناقض باعت پیچیده تر شدن مشکلات کشور و مردم خواهد شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: رفتن برخی مردم به مسافرت هنوز کنترل نشده و به خود مردم سپرده شده است که این هم بازخورد خوبی نداشته است که گله مندی وزیر بهداشت را هم درپی داشت.

* خدمات بسیج دانشجویی در جنگ با کرونا

درودی تصریح کرد: وزیر بهداشت با همکاری سپاه بسیج ارگان ها و سازمان های مردم نهاد تمام نیروی خود را در کشور به کار گرفته اند و روزانه شاهد فعالیت جهادی مردم و بسیج در سراسر کشور هستیم.

این فعال دانشجویی یادآور شد: دانشجویان بسیجی این روزها اقدامات گسترده ای را انجام می دهند و از تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده گرفته تا اقدامات عملیاتی ای همچون گندزدایی از معابر  و ضدعفونی کردن خیابانها را در دستور کار خود قرار داده اند و با اینکه دانشگاه ها تعطیل شده اند اما بسیج دانشجویی در استان ها همچنان فعال هستند و ثواب اردوی راهیان نور تعطیل شده را در خدمت مردم می‌بینند.

*  جای خالی شخص رئیس جمهور در خط مقدم مبارزه با کرونا

وی گفت: همچنین نیروهای مسلح و ارگان های نظامی هم با تمام توان به کمک آمده اند.

اما در کنار همه اینها جای برخی مسئولان ارشد دولت بسیار خالی است. کارهای اصلی ستاد مقابله با کرونا به عهده پزشکان گذاشته شده که این ناشی از عدم مسئولیت پذیری دولت و شخص رئیس جمهور است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تصریح کرد: پزشکان باید در عرصه های پزشکی و تخصصی خود مشغول شوند نه به اقدامات مدیریتی. بدون شک یک استاندار دست بازتری نسبت به یک پزشک دارد.

وی گفت: متاسفانه در سطح ملی نیز خیلی از رئیس جمهور خبری نیست. بعد از مدت ها ایشان بیان کردند هفته ای یک جلسه با حضور ایشان برگزار می شود! به یاد می آوریم که در سال های قبل در موضوعات برجام و fatf آقای روحانی هر روز در رسانه ها صحبت و جلسات متعددی برقرار می کرد اما در این شرایط بحرانی ایشان اصلا حضور موثر ندارند.

درودی تصریح کرد: نهایت کاری که رئیس جمهور می کند تماس با استانداران است که عملا مشکلی از مشکلات کشور حل نمی شود. حتی شنیده شده که ایشان به مسافرت رفته و خود را در آنجا قرنطینه کرده است که منتظریم این خبر از طرف ایشان تکذیب شود. 

وی گفت: کار به جایی رسیده است که وزیر بهداشت نامه های خود را به همه ارسال می‌کند جز رئیس جمهور. کافی است نگاهی داشته باشیم به نامه ایشان به وزیر صمت و رونوشت های آن.

* رئیس جمهور باید با اقتدار وارد صحنه عمل شده و مدیریت بحران را دست بگیرد

این فعال دانشجویی تاکید کرد: بدون شک برای کنترل هر چه بهتر این بحران باید شخص رئیس جمهور راسا و با اقتدار وارد صحنه عمل شود و خود مدیریت کنترل این بحران را به دست بگیرد.

وی گفت: یادمان باشد مردم این روزها را فراموش نخواهند کرد که چه کسانی کنار آن هستند و چه کسانی از ترس خود را کنار کشیده اند.