دفاع از مسلمانان هند را وظیفه خود می‌دانیم

احمد حکیمی پور، فعال اصلاح طلب و دبیرکل حزب اراده ملت ایران درباره کشتار غیر انسانی مسلمانان هند گفت: رهبر انقلاب در این باره موضع خوبی گرفتند و قطعاً وظیفه هر مسلمانی در سراسر دنیا این است که نسبت به ظلم به مظلوم و کشتار بیگناهان موضع بگیرند، به خصوص که مسلمانان هند هم کیش ما هستند.

اخبار سیاسی - وی افزود: درباره کشتار مسلمانان هند هم با توجه به اینکه اختلافاتی از قدیم وجود داشته است، خود دولت هند باید این موضوع را تدبیر کند و از این فاجعه جلوگیری کند و از حقوق شهروندان خود دفاع کند.

وی با اشاره موضوع گیری دستگاه دیپلماسی درباره این فاجعه تاکید کرد: سایر کشورهای اسلامی و جامعه بین المللی باید به این موضوع حساس ورود کنند و سازمان‌های جهانی که در قبال موضوعات حقوق بشری وظیفه دارند به وظایف ذاتی خود عمل کنند و یک موضع جدی در این باره اتخاذ کنند.

دبیر کل حزب اراده ملت با انتقاد از مواضع چندگانه دستگاه دیپلماسی در قبال ظلم علیه مظلومان در جهان گفت: مسائل سیاست خارجی بسیار ظریف است و باید با توجه به سیاست‌های کلی مواضع درستی در مواجهه با موضوعاتی از این دست اتخاذ شود.

وی افزود: پیش از این هم ما انتقاداتی درباره موضع گیری های چندگانه داشته ایم و اعلام کردیم که مثلاً چرا درباره کشتار شیعیان در عربستان موضع گیری نمی‌شود؟

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: سیاست یگانه ای در این حوزه وجود نداشته و دستگاه دیپلماسی ما باید مواضع هماهنگی و سیاست واحدی پیرامون این مسائل داشته باشد. اگر ما دفاع از حقوق مسلمانان را وظیفه خود می‌دانیم باید در برابر همه ظلم‌ها از جمله کشتار مسلمانان در روهینگیا و در موضوع اخیر یعنی کشتار مسلمانان هند به درستی ورود کنیم.