دولت باید با تمام توان با کرونا مقابله کند

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا تا زمانی که خودش در معرض کرونا قرار نگرفت حالت اضطراری ملی اعلام نکرد شاید آقای روحانی هم تا زمانی که تست کرونای خودش مثبت نشود نمی‌خواهد حالت اضطراری ملی اعلام کند و کاری را صورت دهد.

اخبار سیاسی - وی افزود:‌ غیر از وزارت بهداشت که با تمام توان برای مقابله با بیماری کرونا پای کار است سایر وزارتخانه‌ها عملا تعطیل هستند و دولت هم عملا کار خاصی صورت نمی‌دهد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به گفته خود آقای روحانی وی هفته‌ای یک بار در جلسه مربوط به بیماری کرونا حضور می‌یابد و طبق آنچه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته تنها در دو جلسه‌ای که هیأت دولت در هفته دارد موضوع اول و مهم‌شان موضوع کرونا است و طبق گفته همین آقایان تلاش دولت برای مقابله با ویروس کرونا به همین اندازه است.

طاهری خاطرنشان کرد: اینکه لازم و ضروری است در شرایط فعلی مردم جز در موارد اضطراری از خانه بیرون نیایند امری صحیح است اما مسئله اینجاست که کسبه در میان خود ضرر و زیان زیادی را متحمل می‌شوند و دولت باید حمایت‌های جدی از آنها را به عمل آورد و زمینه و لازمه این کار این است که شناخت دقیقی از تعداد این افراد داشته باشند.

وی افزود: دولت گفته که به سه میلیون نفر از این افراد بسته حمایتی خواهد داد اول اینکه این بسته‌ها تنها به سه میلیون داده می‌شود و دیگر اینکه معلوم نیست که ملاک دولت برای تعیین همین سه میلیون نفر هم چیست.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در ارتباط با مجلس هم باید بگویم متاسفانه مجلس ما یک مجلس به خواب رفته است و امروز هم که کرونا آمده تعطیل شده و رئیس مجلس هم زحمت می‌کشد و تنها هوای استان قم را در این ماجرا دارد و صدای خاصی از دیگر نمایندگان شنیده نمی‌شود که چه اقدامی در این زمینه داشته باشند.