درخواست نماینده مجلس برای تعطیلی ادارات

محمود صادقی با بیان اینکه «مردم رفته‌رفته کرونا را جدی می‌گیرند» گفت: از آن جا که طبق آمار وزارت بهداشت تعداد قابل توجهی از مردم مبتلا به کرونا شده اند، توصیه اکید ما این است که مردم با جدی گرفتن این ویروس در خانه‌ها مانده تا دچار این بیماری نشوند. بیماری فراگیر جهانی که به گفته سازمان بهداشت جهانی، مهمترین عامل برای جلوگیری از شیوع آن قطع زنجیره انتقال است.

اخبار سیاسی - وی با یادآوری اینکه «تاکنون واکسن و دارویی برای کرونا پیدا نشده است»، مجددا پیشگیری را مهمترین راهکار برای مقابله با کرونا دانست و ادامه داد: ما قدردان زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستیم اما آن ها هم وضعیت محدودی داشته و بخشی از آن ها درگیر این بیماری شده اند لذا از مردم درخواست می کنیم با همکاری و ماندن در خانه دیگر بار اضافی به مراکز درمانی تحمیل نکنند.

محمود صادقی اضافه کرد: از طرف دیگر اگر انتظار دارید مردم در خیابان‌ها حضور پیدا نکنند باید زمینه نیاز به حضور آنها کاهش پیدا کند، همانطور که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و شاهد کاهش حضور قشری از جامعه در خیابان ها بودیم این وضعیت درباره ادارات لحاظ شود.

نماینده تهران همچنین با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای مشاغل بعد از گسترش ویروس کرونا در کشور گفت: مشاغل آزاد و روزمزد و به خصوص آن هایی که جایی استخدام نیستند، مجبورند برای امرار معاش هر روز سرکار بروند لذا برای ماندن آن ها در خانه باید تسهیلاتی فراهم شود تا از لحاظ معیشتی با مشکل مواجه نشوند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی کشورها مشخصا چین با سیاست‌های سختگیرانه نسبت به قرنطینه کردن شهرها جلوی گسترش کرونا را گرفت، شاید نیاز باشد در شهرهای بحرانی کشورمان نیز چنین سیاستی را پیاده کرد تا مانع حضور افراد در مراکز و اماکن عمومی شویم.