باید الگوی مدیریت بحران‌های مشابه کرونا را تهیه کنیم

روح الله متفکر‌آزاد منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم درباره شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: مردم باید در وزارت بهداشت و درمان و زیر مجموعه‌های آن اعتماد کنند ضمن اینکه پرستاران تلاش زیادی برای مدیریت عدم شیوع این ویروس داشته‌اند.

اخبار سیاسی - وی افزود: نباید از  کرونا  ترسید بلکه باید فقط آن را جدی گرفت تا در نهایت این ویروس را شکست  دهیم.

** باید از تهدید کرونا فرصت بسازیم

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: ما در قرنی که پیش رو داریم با چالش‌های مشابه ویروس کرونا مواجه خواهیم بود که بعضی از این چالش‌ها طبیعی است و برخی از آنها ممکن است در حوزه بیوتروریسم گنجانده شوند.

متفکر‌آزاد تصریح کرد: ما بایستی مدیریت بحران‌های مشابه کرونا را در کشورمان داشته باشیم لذا باید از تهدید کرونا برای خود فرصت بسازیم و تلاش کنیم مدلینگ بحران‌های مشابه ویروس کرونا در کشور را داشته باشیم چرا که در قرن آینده به این موضوع احتیاج مبرمی داریم.

** لزوم تهیه زیرساخت‌های مدیریت بحران های مشابه کرونا

وی گفت: باید سریعا در کشور به منظور مدیریت بحران‌هایی شبیه به کرونا را در نظر گرفته و تحقیقات لازم و زیرساخت‌های مدنظر این موضوع را در نظر بگیریم. همچنین در مورد مدیریت اطلاع رسانی نیز تصمیم‌گیری شود. همچنین در مورد مدیریت تکنولوژی و مدیریت فیلترهای نانوکربن نیز برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم اظهار داشت: چون برای اولین بار است که با بحرانی شبیه به ویروس کرونا در کشور مواجه شدیم باید مدیریت مدلینگ بحران در کشور که شبیه بحران کرونا است را تهیه و تدوین کنیم و بر همین اساس باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این باره صورت گیرد.