ضرورت ورود دولت در جبران خسارت مشاغل آسیب دیده

ولی داداشی نماینده آستارا  در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه برخی از کسب کارهای خرد در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده اند، گفت: در این فضا لازم است دولت سازوکاری برای جبران برخی از این ضرر و زیان های ایجاد کند که این سازوکار می تواند در حوزه های بانکی و مالیاتی باشد.

اخبار سیاسی - وی با تاکید براینکه بانک ها می توانند زمینه ای را فراهم کنند که مشاغل ضربه خورده به دلیل شیوع ویروس کرونا اقساط خود را دیرتر از موعد پرداخت کنند، اضافه کرد: متاسفانه بروز ویروس کرونا خسارات زیادی به افراد غیر حقوق‌بگیر وارد ساخته است و  قطعاً بروز این شرایط برای افرادی که حقوق بگیر نیستند و روز مُزد هستند، نگران کننده است.

نماینده آستارا در مجلس با تاکید براینکه مشاغل و کارگرانی که به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب شده اند اگر مشمول بیمه کاری می شوند لازم است که دولت در این راه تمام توان خود را به کار گیرد و به آنها بیمه بیمه کاری پرداخت کند، افزود: بنگاه های آسیب دیده نیز باید شناسایی شوند و از آنها نیز حمایت شود تا پس از گذر از شرایط فعلی به فعالیت خود ادامه بدهند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهارداشت: در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا مجلس جلسه ندارد اما اگر لازم باشد کمیسیون اصل 90 برای حمایت از کسب و کارها و اقدام لازم در این زمینه ورود می کند تا موانع احتمالی از سر راه برداشته شود.