آمریکا نسبت به سیاه‌پوستان خود نیز از سیاست انتقال ویروس استفاده می‌کرد

مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی درباره احتمال جنگ بیولوژیک بودن ویروس کرونا توسط دولت آمریکا گفت: قطعاً رهبر انقلاب بر اساس اطلاعات و قرائن خاصی این موضوع را مطرح کرده اند و امکان اینکه شیوع کرونا ، جنگ بیولوژیک آمریکا باشد، زیاد است.

اخبار سیاسی - هاشمی با بیان اینکه این نخستین باری نیست که آمریکا دست به اقداماتی از قبیل جنگ بیولوژیک می زند، تصریح کرد: دولت آمریکا در طول تاریخ، اقدامات مختلفی در این زمینه انجام داده؛ مخصوصاً در ارتباط با سیاه پوست های این کشور که ویروس های مختلفی را به کار گرفت.

*چرا آمریکا مراکز متعدد جنگ بیولوژیک راه انداخته است؟

کارشناس رسانه با بیان اینکه ما نباید تعجّب کنیم که ویروس کرونا، جنگ بیولوژیک از سوی آمریکاست، تصریح کرد: آمریکایی ها اگر نمی خواستند دست به اقداماتی اینچنین بزنند، چرا مراکز متعدد و تخصصی جنگ بیولوژیک راه انداخته اند؟ آن ها اگر نمی خواستند از این موضوع استفاده منفی بکنند، چرا این همه مرکز تشکیل داده اند؟

 هاشمی درباره واکنش احتمالی کشورهای اروپایی به دولت آمریکا در صورت اثبات اینکه کرونا توسط آمریکا شیوع پیدا کرده، گفت: مثل همیشه کشورهای خط مقاومت به آمریکا واکنش نشان خواهند داد و البته این دفعه، چین هم اضافه می شود، چرا که آن ها ضربه بزرگی خورده اند.

*اروپایی ها واکنشی به آمریکا نشان نخواهند داد

وی ادامه داد: اروپایی ها بعید است عکس العمل خاصی نشان دهند، چون هم از لحاظ سیاسی دیدگاه های مشترکی با آمریکا دارند و هم اینکه از آمریکا می ترسند. در چند سال اخیر، عکس العمل اروپایی را نسبت به آمریکا دیده ایم. مخصوصاً که نسبت به ایران حرف های قشنگی زده اند امّا پای عمل که می رسد، هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

هاشمی افزود: هم پیمانان آمریکا، حتی اگر مردم شان بر اثر کرونا جان خود را از دست دهند، باز واکنشی به آمریکا نشان نخواهند داد.