برگزاری جلسات مجلس به‌صورت دیجیتالی نیازمند اخذ رای از نمایندگان است

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت دیجیتالی در آیین‌نامه ذکر نشده و در واقع برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است چراکه در آیین‌نامه داخلی مجلس آمده که در زمان برگزاری جلسات علنی مجلس باید نمایندگان در صحن حضور داشته باشند.

اخبار سیاسی - وی افزود: حتماً باید برای برگزاری جلسات به صورت دیجیتالی از نمایندگان رأی‌گیری شود که البته این رأی‌گیری به صورت دیجیتالی و در آغاز جلسات مجلس به این شکل قابل انجام است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیم‌کارت مربوط به برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت دیجیتالی که در آن اپلیکیشن‌ مجلس‌یار طراحی و پیاده‌سازی شده، در اختیار بنده قرار داده شده و این سیم‌کارت باید در تبلتی که پیش از این از سوی مجلس در اختیار نمایندگان قرار گرفته، فعال شود.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: البته این اولین باری نیست که نمایندگان کارهایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت مجازی انجام می‌دهند، از حدود 6 ماه قبل تبلتی در اختیار نمایندگان قرار گرفت که نمایندگان بسیاری از کارهایی که پیش از آن توسط کاغذ انجام می‌دادند، همانند درخواست مرخصی، مأموریت، درخواست نطق، درخواست تذکر، نام‌نویسی برای نطق به عنوان موافق یا مخالف فلان طرح یا لایحه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این طریق انجام می‌دادند.

وی در پایان گفت: این کارتی که امروز اپلیکیشن‌ مجلس‌یار پیاده‌سازی شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته تنها برای همین منظور قابل استفاده است و هیچ استفاده دیگری از آن نمی‌شود و اینترنتی که در این سیم‌کارت شارژ شده هم تنها برای شرکت در جلسات علنی مجلس به صورت مجازی و دیجیتالی قابل استفاده است. این اپلیکیشن‌ دارای گزینه‌ای به نام صحن علنی است که با ورود به آن امکان حضور در صحن به صورت مجازی امکان‌پذیر است.