جزئیات سومین جلسه مجازی مجلس

بهروز نعمتی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز(یکشنبه، 10 فروردین) پارلمان، گفت: با توجه به توصیه‌های مکرر ستاد ملی مقابله با کرونا ، جلسه علنی امروز مجلس به صورت آنلاین و از طریق سیستم ارتباط دوسویه برگزار شد.

اخبار سیاسی - وی با بیان اینکه جلسه علنی امروز به حدنصاب لازم نرسید، اظهار داشت: با توجه به اینکه این جلسه حدنصاب لازم نمایندگان را نداشت، بنابراین هیچگونه تصمیم‌گیری نشد و مصوبه‌ای نیز نداشتیم، اما نمایندگان دغدغه‌ها و مسائل‌شان پیرامون گسترش ویروس کرونا را مطرح کردند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: در این جلسه موضوعات اقتصادی پساکرونا و هین طورموضوعلاتی نظیر بیمه کرونایی‌ها مطرح شد؛ آقای فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید نیز پیشنهاد داد که افرادی که در صف مقابله با کرونا هستند، نظیر پزشکان و پرستاران، سوابق‌شان مانند سوابق جبهه در نظر گرفته شود و یا اینکه آن دسته از کادر درمانی که صدماتی در این مدت متوجه آنها شده، از درصد جانبازی برخوردار شوند، االبته این موارد فعلا پیشنهاد است و هنوز قانونی نشده است.

نعمتی به بخش دیگری از جلسه امروز مجلس اشاره کرد و گفت: بحث وام 5 میلیارد دلار از بانک جهانی برای مقابله با کرونا در این جلسه مطرح شد که موافقان و مخالفانی داشت، اما در این جلسه هیچ تصیم‌گیری نشد، زیرا جلسه به حدنصاب لازم نرسید.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این روال جلسات آنلاین مجلس همچنان ادامه دارد، اما دلیل عمده غیبت اغلب نمایندگان در جلسه امروز، مشکل در برقراری ارتباط اینترنتی بوده و دلیل دیگری ندارد؛ البته نکته حائز اهمیت این است که سیستم آنلاین جلسات علنی برای اولین بار در حال اجراست، بنابراین نواقصی دارد که باید برطرف شود.