منتخب مجلس یازدهم: باید تعطیلات تابستانی را لغو کنیم

سید احمد رسولی نژاد نماینده منتخب مردم مجلس یازدهم و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: از دوره چهارم مجلس شورای اسلامی، مرکزی با عنوان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایجاد شد که عمده کار کارشناسی فعالیت‌های مجلس را بر عهده دارد که متاسفانه به جز چند دوره، عملکرد قوی از این مجموعه شاهد نبودیم. یکی از قدم‌هایی که مجلس یازدهم باید بردارد، تقویت این مرکز است.

اخبار سیاسی- رسولی نژاد افزود: باید در راس مرکز پژوهش‌های مجلس یک چهره قوی، علمی و انقلابی قرار بگیرد تا بتواند مرکز را فعال کند و با استفاده از کارشناسان قوی، تاثیرگذاری زیادی در روند برنامه‌های کشور داشته باشد.

او ادامه داد: تعداد نماینده‌هایی که بیش از یک دوره در مجلس هستند، در مجلس یازدهم کم نیست؛ اگر به مجلس یازدهم نگاه کنیم می‌بینیم که در مقایسه با مجلس‌های پیشین نهم و دهم، به نظر می‌رسد که مجلس توانمندتر، پرکارتر و فعال‌تر باشد.

نماینده ادوار مجلس گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم پیام‌هایی داشت که نشان می‌دهد مردم نگرانی‌هایی دارند که باید آن نگرانی‌ها را رفع کرد. باید مردم را با قوای مجلس، دولت و قوه قضائیه آشتی داد.

او در ادامه عنوان کرد: مجلس یازدهم باید حداکثر در سه چهار ماه اول کار خود، نهایتا تا شهریور ماه تاثیر خود را بر جامعه بگذارد، چون ما زمانی برای وقت تلف کردن نداریم.

رسولی نژاد افزود: بحث حقوق و دستمزد نمایندگان باید مورد باز بینی قرار بگیرد و نزدیک به دستمزد اکثریت مردم یا همان قشر متوسط شود.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد در ابتدای کار مجلس، باید تعطیلات تابستانی را لغو کنیم و شبانه روز با تلاش و کوشش بیشتر به فکر مشکلات مردم باشیم.

او با اشاره به تغییرات مجلس برای دستیابی به موفقیت و کارآمدی ادامه داد: به نظرم بیشتر شدن تعداد جلسات علنی مجلس و بیشتر شدن کمیسیون‌های تخصصی مجلس، موضوعی است که در موفقیت مجلس یازدهم بی تاثیر خواهد بود.

نماینده منتخب مجلس یازدهم در پایان گفت: تجربه افراد قدیمی‌تر در عرصه نمایندگی مجلس و حضور جوانان پرانرژی و پرشور، تلفیقی از شور و تجربه را در مجلس یازدهم رقم خواهد زد و تاثیرات مثبتی در جریانات کشور خواهد گذاشت.