بخشی از موانع تولید ناشی از رویه های ناکارآمد و فاسد اداری و اجرایی است نه فشارهای خارجی

ولی اسماعیلی منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم با اشاره به نامه ۱۸۲ منتخب مجلس یازدهم به رهبر معظم انقلاب درباره تحقق جهش تولید بعنوان شعار سال، گفت: بخشی از موانع تولید ناشی از عدم اطمینان فعالان اقتصادی به سیاستهای داخلی، رویه های ناکارآمد و فاسد اداری و اجرایی، فقدان سیاست حمایتی هدفمند از بخشهای مزیت دار اقتصاد و همچنین عدم هماهنگی میان دستگاههاست و ارتباط چندانی به فشارهای خارجی ندارد.

اخبار سیاسی- وی تاکید کرد: ما منتخبان مجلس یازدهم حداکثر تلاش خود را برای استفاده از تمام ظرفیت تقنینی و نظارتی برای کاهش موانع تولید، کاهش جذابیت فعالیتهای غیرمولد و هدایت نقدینگی به سمت نیازهای بخش تولید کشور به کار خواهیم بست.

نماینده گرمی در مجلس هشتم قاچاق کالا را یکی از مصداقهای موانع تولید برشمرد و اظهار داشت: هماهنگی قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی بعنوان قوه نظارتی، در جلوگیری از میزان قاچاق بسیار موثر خواهد بود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه سالانه بیش از دهها میلیارد دلار قاچاق کالا داریم، افزود: جلوگیری از قاچاق می تواند به تولید داخلی و اشغال بکار افراد بیکار کمک زیادی کند.

وی با اشاره به ضرورت برند سازی کالا در داخل کشور تصریح کرد: اگر تولید کالاهای ما با برند خاص ایرانی باشد، در جهت رونق و جهش تولید هم کمک کننده خواهد بود. البته این امر به اطلاع رسانی و برگزاری جشنواره ها و معرفی کالاها نیازمند است.

منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم با بیان اینکه این کار در اوکراین شروع شده، گفت: اکراین از این اقدام نتایج مثبتی گرفته است.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت استفاده از عنوان های شغلی جدید اظهار داشت: در کشور ما شش هزار عنوان شغلی داریم، اما این رقم در دنیا ۱۲ هزار عنوان است. یعنی در نیا ۲ برابر عنوان شغلی کشور ما، شغل وجود دارد.

وی گفت: در شرایط حاضر باید از شغل های جدید با استفاده از ظرفیت و تکنولوژی جدید، بهره بگیریم. ما نباید فقط به فکر ایجاد شغل جدید باشیم بلکه باید از عنوان های جدید شغلی هم بهره ببریم.