رژه ارتش در 29 فروردین لغو شد

دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: از سال ۱۳۵۸ که فرمان امام برای رژه ارتش صادر شد هرساله این رژه با شکوه برگزار شده است. رژه یکی از برنامه‌های نمایش قدرت است و توان بازدارندگی را به نمایش می‌گذارد.

اخبار سیاسی- وی افزود: اجرای رژه قطعا باعث خوشحالی مردم می‌شود و به دشمنان هم نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران تپان بازدارندگی را دارد.

سیاری ادامه داد: اما در سال جاری شرایط متفاوت شده است و با توجه به بیماری کرونا و مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، بنابر تدبیر فرماندهی کل ارتش و هماهنگی با ستادکل نیروهای مسلح ، برای کمک به بحث پیشگیری از بیماری ارتش جمهوری اسلامی ایران طرحی را بعنوان جایگزین مراسم رژه گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی و تصویب کرده است.

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ طرح جایگزین رژه را اجرا خواهیم کرد، گفت: این طرح رژه خدمت با شعار مدافعان وطن- یاوران سلامت است که در سطح کشور اجرا خواهد شد.

وی در تشریح اقداماتی که قرار است در این طرح جایگزین انجام شود، تصریح کرد: در روزهای منتهی به ۲۹ فروردین و روزهای بعد از آن اقدامات گسترده‌ای را برای رفع آلودگی اماکن عمومی و سطح شهرها انجام خواهیم داد. در رسیدگی به بیماران در مناطق محروم، غربالگری با اعزام تیم‌های پزشکی، کمک نیروی انسانی به مراکز درمانی، کنترل ورود و خروج و رفع آلودگی خودروها  در ورودی و خروجی شهرها اقداماتی را انجام خواهیم داد.

سیاری با بیان اینکه طرح جایگزین رژه از روز ۲۰ در سراسر کشور آغاز خواهد شد، افزود: همچنین تخت‌های بیشتری را برای اختصاص به شبکه بهداشت و درمان کشور آماده کرده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور و بیماری کرونا طرح جایگزینی برای گرامیداشت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و روز شهیدان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این طرح تحت عنوان «سپهبد‌های اخلاص» خواهد بود که برای گرامیداشت سه سپهبد شهید یعنی سپهبد شهید قرنی، سپهبد شهید صیاد شیرازی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: هر سه سپهبد شهید ما انسان‌هایی مؤمن، مخلص، ولایتمدار و شهادت‌طلب بودند که بعنوان فرماندهان الگو در نیروهای مسلح مطرح هستند و سیره اخلاقی آنها به‌گونه‌ای است که قابل استفاده نسل‌های بعدی است.