کاظم خاوازی در مجلس چه گفت؟

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز چهارشنبه (20 فروردین ماه 99) در جریان دفاع از برنامه‌های پیشنهاد‌ی خود برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکر از تلاش صادقانه و مجاهدت‌های تیم پزشکی و تسلیت به خانواده جانباختگان بیماری کرونا اظهار داشت: بنده در برنامه‌های خود سه راهبرد اساسی و اصلی دارم که قرار است آنها را‌‌‌ تشریح کنم.

اخبار سیاسی- وی در تشریح برنامه‌های پیشنهاد‌ی خود گفت: جدیت برای تکالیف قانونی و وظایف حاکمیت در بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های اساسی است که در نظر داریم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی رفع تنگناها و موانع تولید در دوره مدیریت خود را‌‌‌ از جمله برنامه‌های راهبردی خود خواند و گفت: ریل گذاری برای شکوفایی بخش کشاورزی از جمله برنامه‌هایی است که برای این حوزه در نظر دارم.

خاوازی همچنین بیان کرد: بخش کشاورزی یک بخش چند وجهی است که قسمت‌های زیادی از صادرات غیر نفتی و قسمت قابل ملاحظه‌ای از صنایع را‌‌‌ به خود اختصاص داده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: رشد بخش کشاورزی علی رغم تحریم‌های ظالمانه 7.8 درصد بوده است و با وجود همه مشکلات بخش کشاورزی ظرفیت‌های بی بدیلی وجود دارد که می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور باشد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی همچنین تأکید کرد: تأمین غذای کافی و جهش تولید در بخش کشاورزی باید در قالب زنجیره‌های مختلف شکل بگیرد.

خاوازی همچنین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم محصولات تولیدی برای عرضه مطمئن داشته باشیم، باید به رویکرد عرضه به مصرف تغییر جهت دهیم.

وی همچنین از نبود اطلاعات برخط واقعی سطح زیر کشت و هم چنین عدم الگوی کشت مناسب در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: یکی از مهم ترین راهکارهای رفع این معضلات سیستم‌های یکپارچه اطلاعات است.