واکنش سازمان بهداشت جهانی به آمار کرونا در ایران

پایگاه اینترنتی دیلی نیوز در گزارشی نوشت سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران «در حال ثابت ماندن» است.

اخبار سیاسی- در این گزارش آمده است: با آن که شمار تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران همچنان در حال افزایش است​، اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نشانه‌هایی از «ثابت ماندن» همه گیری ویروس کرونا در این کشور خاورمیانه مشاهده می‌شود.

«ریچارد برنان» سرپرست مدیر منطقه‌ای در سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: به دلیل افزایش چشمگیر استفاده از بسیاری از اقدامات کنترل‌کننده، ما شاهد ثابت ماندن موارد ابتلا به این ویروس در ایران هستیم و بر اساس برخی سخنان در حقیقت، طی روز‌های اخیر شاید هم شاهد کاهش تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس (در ایران) بوده‌ایم.

ایران روز سه شنبه از جان باختن ۱۳۳ تن دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد و بدین ترتیب، بر اساس سخنان کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تعداد کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در ایران به سه هزار و ۸۷۲ مورد رسیده است. این ارقام نشان‌دهنده کاهش شمار فوتی‌ها در مقایسه با روز قبل از آن است که اعلام شد ۱۳۶ جان خود را از دست داده‌اند.