وام یک میلیونی کرونا و دردی که از مردم دوا نمی شود

طبق اعلام دولت بناست وام یک میلیونی با سود 12 درصد به خانوارهای یارانه ‌بگیر به منظور بسته حمایتی در اقتصاد کرونایی پرداخت شود.

اخبار سیاسی- سیداحسن علوی، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت وام یک‌دو میلیون تومانی رئیس‌جمهور دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند، اظهار داشت: اگر این یک میلیون تومان در قالب کمک‌های حمایتی و بلاعوض به قشر ضعیف جامعه پرداخت می‌شد کارسازتر بود و می‌توانستند از این شرایط سخت کرونایی خود را نجات دهند.

وی افزود: امرزوه شرایط زندگی آنقدر سخت شده که مردم با یک و دو میلیون تومان وام نمی‌توانند هیچ کاری کنند جز آنکه برای خرید نیازهای روزانه خود حداقل از سوپرمارکت‌ها قرض نگیرند وگرنه همچنین پولی کمکی به زندگی مردم نخواهد کرد.

‌‌مبلغ ناچیز دستمزد 99 کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد / این افزایش ‌«مُسَکن مقطعی» است

گزارش|سایه سنگین کرونا بر سر زندگی و دست‌های خالی کارگران فصلی کردستان

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سویی دیگر دولت نیز تحت فشار اقتصادی است، گفت: خوشبختانه اخیراً 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف شده بانک مرکزی «رفع توقیف» شد که در شرایط کنونی مقداری امیدوارکننده بود.

وی با بیان اینکه آمریکا براساس دشمنی‌های دیرینه خود با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول مخالفت کرده است، گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، در بودجه سال‌جاری بیشتر از 100 هزار میلیارد تومان کسری داشته اما باز هم، در این شرایط کرونایی دولت باید به قشر ضعیف جامعه کمک کند.

علوی با ذکر اینکه گاهاً دولت در اعلام تعداد خانوارها در کشور، آمارهای نادرست اعلام می‌کند، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد می‌شود اطلاعات کافی و درست گرفته و اقشار ضعیف جامعه را به‌درستی شناسایی کرده و به افرادهای ضعیف جامعه و کارگران سرچهارراه که روزانه برای تأمین نان شب‌شان ساعت‌ها انتظار می‌کشند، کمک کند.