به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در اولین جلسه مشترک با فرماندهان، مدیران و مسئولان رده های مختلف سپاه در سال ۹۱ طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و تبریک سال نو از زحمات و تلاش های پاسداران رده های مختلف سپاه که در یک سال گذشته در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی انجام دادند تشکر کرد.

وی در سخنانی با اشاره به عقب نشینی دشمنان در اثر مقاومت جمهوری اسلامی در برابر تحریم ها، گفت: باید با تقویت این مقاومت و دمیدن روح امید در مردم، تکلیف پاسداری از انقلاب را که بر دوش ماست به انجام برسانیم.

فرمانده کل سپاه افزود: گفتمان غالب سپاه باید مسائل انقلاب اسلامی، رصد کردن و تحلیل شرایط آن و کمک به پیشرفت انقلاب اسلامی و محقق شدن اهداف آن برای سیر مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی باشد.

سرلشکر جعفری انتخابات ۱۲ اسفند ماه را نشانه رشد چشمگیر سیاسی، افزایش بصیرت مردم و پیوند عمیق امام و امت دانست و بیان داشت: عقب ماندن جریانهای سیاسی از مردم و حذف جریانهای انحرافی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مهمترین تحولات سال گذشته کشور می باشد.

فرمانده کل سپاه مهمترین دستاوردهای سال ۹۰ سپاه را در دو بعد داخلی و بیرونی تشریح کرد و افزود: خنثی کردن توطئه مهم دشمنان که بنا داشتند در ایام عید در داخل کشور اقداماتی انجام دهند، به نتیجه رسیدن تحقیقات جدید موشکی و پهپاد نیروی هوافضای سپاه، توسعه اقتدار ملی و برقراری امنیت پایدار در شمالغرب و جنوب شرق کشور، کمک بسیجیان در تامین و برقراری امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهم اقامات داخلی سپاه در سال ۹۰ بوده است.

سرلشگر جعفری برخی از برنامه های سال ۹۱ سپاه را این گونه برشمرد: تولید قدرت نرم، توسعه قدرت بازدارندگی فعال و هوشمند و رشد و تعالی سرمایه های انسانی سپاه از مهمترین برنامه های سال جاری سپاه خواهد بود.

وی در پایان با عنایت به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری گردیده است، تاکید کرد: سپاه می تواند برای محقق شدن شعار سال به طور مستقیم و غیر مستقیم اقدام نماید: اقداماتی که می تواند مستقیم انجام دهد در رابطه با خرید و به کارگیری تولیدات ایرانی و تحریم تولیدات خارجی توسط رده های مختلف سپاه است و در بعد غیر مستقیم سپاه می تواند در بحث صنت نفت، سازندگی و اقتصادی کشور به دولت کمک کند و یا از طریق بسیج اقشار می تواند بخش های دولتی و خصوصی را نسبت به خرید تولیدات داخلی ترغیب نماید.