دعوت رئیس دانشگاه آزاد از نخبگان برای پیوستن به چالش حل مسائل ناشی از شیوع کرونا

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه چالش حل کرونا که به همت بسیج دانشجویی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک شوک برای چرخه زندگی بشر در قرن بیست و یکم بوده ،اظهار کرد: به یکباره همه چرخه زندگی بشر توسط ویروس کرونا در یک لحظه متوقف شد و دستاوردهای بشر پاسخگوی کامل در مقابل این ویروس نبود.

اخبار اجتماعیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بیشترین هزینه بشر قرن و بیست و یکم در حوزه سلامت است، افزود: بشر در حوزه سلامت پیشرفت های بسیار خوبی داشت تا انجایی که پیوند اعضای بدن انجام میداد اما این پیشرفت ها پاسخگوی ویروس کرونا نبود.

وی با تاکید به اینکه ویروس کرونا در رده ویروس های معروف و رایج است، بیان کرد: این ویروس یک ویروس هوشمند بود که تمام کشورها را درگیر خود کرد و اولین ضربه خود را به نظام سلامت زد که توسط بشر خلق شده بود.

طهرانچی با اذعان به اینکه دومین چالش بودجود آمده توسط ویروس کرونا چالش در زمینه تفکر بود،گفت: غرب وعده داده بود، علومی را که پیش‌ می‌برد و آنچه را که خلق کرده می تواند رفاه بشر را تضمین کند اما غافل از این بود که این مسیر پرجنب و جوشی که برای آسایش بشر طی کرده بود آرامش را از بشر گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه درحادثه ویروس کرونا سلامت و امینت روحی و روانی بشر دچار تهدید شد، تصریح کرد: به جرعت می‌توان گفت هیچگاه تمدن غرب اینگونه به چالش کشیده نشده بود.

وی با بیان اینکه در راستای علم هزینه های بسیاری خرج شد اظهار کرد:در این مسیر از مردم مالیات های بسیاری گرفته شد اما این سیاست علمی در تمامی کشورها توسط ویروس کرونا دچار چالش شد.

طهرانچی با تاکید به اینکه سیاست گذاری توسط ویروس کرونا زیر سوال رفت بیان کرد: این ویروس نشان دهنده این بود که فقط نمی‌شود برای سیاست گذاری بر تفکر بشر بسنده کرد بلکه ما باید از اتصال به منبع وحی و معارفی که از این حوزه میگیریم در سیاست پژوهی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اذعان به اینکه بشر باید به مبانی جدیدی دست یابد که قبل از این ،مبانی علم را پیش می‌برد گفت: این مبانی تکیه بر علوم وحی است که باید در سیاست گذاری،آینده پژوهی و جهت گیری علم نیز به کار برد.

وی با اشاره به اینکه در بسیج یک امر پسندیده ای که نهضت عمومی را همراه دارد به راه افتاده افزود: این امر پسندیده چالش حل مسئله کرونا است که این چالش به پیشنهاد پیش‌قراولان بسیج  در حال فعالیت است همچنبن در این چالش از خِرد جمعی جوانان خوب این سرزمین استفاده می‌شود.

طهرانچی با بیان به اینکه باید از چالش حل مسئله ویروس کرونا حمایت شود،تصریح کرد:دانشگاه آزاد اسلامی دارای این افتخار است که در چالش حل مسئله ویروس کرونا پیوسته است و این مسئله فرصتی است تا تمدن غرب را به چالش کشید و سنگ بنای تمدن نوین اسلامی باید گذاشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید به اینکه چالش کرونا فقط در حل مسئله اپیدمی کرونا نیست افزود: علم بشر راه حل هایی را برای رهایی از این ویروس را خواهد یافت، اما نکته اصلی این است که باید با شوک اصلی این ویروس توجه کرد که علم غرب را به چالش کشیده است.

وی با اذعان به برخی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسئله ویروس کرونا ،گفت: دوستان ما می‌خواهند عمیق در حوزه مدیریت سیاست گذاری، آسیب های اجتماعی و روانی، پیامدهای اقتصادی و نظام بهداشتی دقت کنند که مسئله امروز و فردا را باهم حل کنند تا باهم به سمت جلو در سال جهش تولید حرکت کنیم.

طهرانچی با اشاره به حمایت از چالش حل مسئله ویروس کرونا تاکید کرد: با حمایت بسیج و دانشگاه آزاد و دیگر نهادها که به این حرکت پیوستند این چالش در آینده نتیجه خوبی را به ثمرخواهد رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید به شرکت و حمایت از چالش حل مسئله کرونا افزود: اینجانب از تمام نخبه های جوان که در پیشرفت علمی و در حرکت جهادی علمی این کشور مایه افتخارهستند دعوت میکنم تا به این نهضت مردمی چالش حل مسئله ویروس کرونا بپیوندند تا بتوانیم به زودی از این برهه رد شویم.