تداوم فشار افکار عمومی برای آزادی دکتر سیروس عسگری

 دکتر سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف سه سال با اتهام دروغین اف‌بی‌آی گرفتار دادگاه و محاکمه بود، اما با مقاومت و با کمک  وکلای تسخیری توانست در نوامبر 2019 در شرایطی که دولت آمریکا با تمام امکانات مقابل او بوده، تبرئه‌اش را از دادگاه بگیرد.

اخبار سیاسی- اما مشکلات این استاد ایرانی بعد از  حکم تبرئه نه‌تنها حل نشده بلکه مضاعف نیز شده است. از آنجا که پاسپورت و ویزای دکتر عسگری در بدو ورود به آمریکا ضبط و باطل شده بود پس از تبرئه شرایط کسی را که به‌طور غیرقانونی وارد آمریکا شده است پیدا کرده است و به همین خاطر وی را در اختیار اداره مهاجرت آمریکا قرار داده‌اند و همین امر موجب بدتر شدن وضعیت وی از بعد از تبرئه شده است؛ چرا که اداره مهاجرت آمریکا تابع قوانین قضایی نیست و وکلا هم نمی‌توانند در امور آن دخالتی کنند.

آن‌طور که گاردین از وضعیت دکتر سیروس عسگری گزارش داده، متأسفانه وضعیت وی در زندان اداره مهاجرت آمریکا بسیار نامناسب است و با توجه به شیوع گسترده کرونا در آمریکا نگرانی از حال وی دوچندان می‌شود.

به همین خاطر کمپین جمع آوری امضا و استفاده از فشار افکار عمومی برای آزادی دکتر سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف به راه افتاده است‌.

برای امضا و پیوستن به این کمپین اینجا کلیک کنید.