حصارهای امن ملت

به گزارش افکارنیوز ، پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده و قسم خورده انقلاب و به پیروی از آنها، دوستان ناآگاه، زمزمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش، قاطعانه ایستاد و نقشه دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با صلابت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

اخبار سیاسی - امروزه ارتش ایران از ۴ نیروی زمینی،  پدافند هوایی ، دریایی و هوایی تشکیل می‌شود، که به‌ همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، مجموعه ٔنیروهای مسلح ایران را شکل می‌دهند.

در جریان "جنگ ایران و عراق" و "۸ سال دفاع مقدس" ، متوقف کردن عراق، بزرگ ترین و مهم ترین اقدامی بود که از نظر تاکتیکی و رزمی در ابتدای جنگ انجام شد؛ تا آخرین روز جنگ، ارتش نه‌تنها در آفند بلکه در پدافند هم حضور داشت.

امدادرسانی ارتش و نیروهای مسلح به مردم در "حوادث طبیعی" از دیگر برهه های تاریخی است که با حضور ارتشیان و نیروهای مسلح به بهترین شیوه مدیریت شده است . به قول رهبر معظم انقلاب "ثبت تصاویری از خدمات متواضعانه‌ نیروهای ارتش به مردم موجب ماندگاری این برگ‌های زرین در حافظه‌ی تاریخ است؛ اینکه یک سرهنگ ارتش خم شود تا فردی سالخورده با قدم گذاشتن بر دوش او سوار وسیله‌ی نقلیه شود، جلوه‌هایی از صداقت ارتش در بیان شعار «ارتش فدای ملت» است."

همکاری این نهاد مقدس در "مدیریت ناآرامی‌های ایران" و" بحران اغتشاشات خیابانی و درون شهری" ، در حالی است که از نقش ارتش ایران در سرکوب ناآرامی‌ها تا به‌حال گزارش های اندکی منتشر شده است.

در "بحران زیستی" اخیر نیز همچون همیشه ، ارتش انقلابی جزء اولین کسانی بود که وارد عرصه خدمات رسانی به ملت شد تا جایی که قرارگاهی را با هماهنگی اداره‌های بهداشت و درمان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی به منظور فعالیت های مقابله ای با ویروس کرونا در زمانی کوتاه ،ساماندهی کرد؛ که یکی از مهم‌ترین وظایف این قرارگاه علاوه بر غربالگری، انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی کردن اماکن، آسایشگاها، تست و ارزیابی تمامی نفرات در هنگام ورود و خروج ؛ تبدیل خط تولید لباس های نظامی به خط تولید ماسک و گان حفاظتی ،  طراحی و ساخت تجهیزات اتاق ایزوله و دستگاه‌های ضد عفونی کننده شهری میباشد‌.

به طور خلاصه ، ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ پایِ کار همیشگیِ حمایت از مردم بوده است.

جا دارد در اینجا نامی ببریم از دوتن از سپهبدهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که به درجه رفیع شهادت رسیده اند . سپهبد سید محمدولی قرنی؛ اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در ۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ در خانه‌اش به دست گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

و سپهبد علی صیاد شیرازی، فرمانده شهید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دومین سپهبد انقلاب که ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ جلوی منزل به دست عوامل گروهک منافقین ترور شده و شربت شهادت نوشید. (سپهبد بالاترین درجه نظامی در ایران معادل ژنرال سه ستاره در نیروهای مسلح جهانی است)

امیدواریم به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون شهدای گرانقدرمان ، ارتش این حصار امن ملت ، به همراهی دیگر نیروهای مسلح ما همواره در راه خدا و اسلام پیش قدم باشند و اقتدار ما را در برابر هرگونه هجمه دشمنان حفظ کنند . آمین

صفورا ترقی