نا هماهنگی دولت با دستور العمل های ستاد ملی کرونا

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم تشکیل ستاد عالی بحران و ناهماهنگی بین بخش ها باعث شده که ما ندانیم امروز در کجا ایستاده ایم و برای رسیدن به شرایط عادی چه باید انجام داد؟

اخبار سیاسی- احمد علیرضا بیگی با تاکید بر ضرورت پیگیری و اجرای صحیح دستورالعمل های کارشناسی برای مقابله با کرونا، بیان کرد: قانونگذاران برای اینکه در شرایط بحرانی بتوانیم زودتر به شرایط با ثبات دست یابیم، تشکیل شورای عالی بحران را پیش‌بینی کرده بودند که ریاست این ستاد بر عهده رئیس جمهور بوده و متشکل از نمایندگان قوای قضاییه، مقننه و نیروهای مسلح است‌.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه اظهار کرد: در این ستاد دستگاه های ذی ربط و مسئولان برنامه ها و طرح های خود را در چارچوب وظایفشان ارائه می کنند و سیاست ها مورد اجماع قرار گرفته و بر مبنای آن عمل می شود. اما این روزها بعضا صدور برنامه های متفاوت برای مقابله با کرونا از سوی دولت و تناقض با دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا حاکی از ناهماهنگی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: باید نظرات کارشناسان مبنای عمل باشد اما متاسفانه ستاد عالی بحران تشکیل نشد و در جلسه علنی مجلس نیز، هم مرکز پژوهش های مجلس و هم نمایندگان از این موضوع انتقاد کردند. متاسفانه صدا و سیما نیز تحت تاثیر شرایط در تلاش است که وضعیت کشورهای اروپایی و آمریکا را بدتر از ما نشان دهد.

علیرضا بیگی در پایان تاکید کرد: عدم تشکیل ستاد عالی بحران و ناهماهنگی بین بخش ها باعث شده که ما ندانیم امروز در کجا ایستاده ایم و برای رسیدن به شرایط عادی چه باید انجام داد؟. ناهماهنگی بین بخش ها خود عاملی بازدارنده برای رسیدن به شرایط عادی است.