حماقت محض آمریکا از زبان دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در اظهارات قلدرمآبانه خود اعلام کرد: «زمانی که از دوستانمان محافظت می‌کنیم آن‌ها باید بهای آن را به ما پرداخت کنند.»

اخبار بین الملل- ترامپ پیش از این نیز در کنفرانس خبری خود درباره کرونا در آمریکا گفته بود: «ما ۸ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم و زمانی که این کار را انجام دادیم‌، احمق بودیم.»

ترامپ تاکید کرد: «بحران شیوع ویروس کرونا در کشور نشان داد که نباید به کشور‌های خارجی اعتماد کنیم و باید در روند تامین مواد مورد نیاز خود بخصوص در بخش دارو به خارج وابسته نباشیم.»

رئیس‌جمهور امریکا تاکید کرد: «در چند ایالت آمریکا شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا بودیم. با این وجود، مردم باید فاصله گذاری فیزیکی را برای قطع روند شیوع ویروس رعایت کنند. ما همچنان می‌کوشیم با فشار بر کنگره طرح حمایت از کسب و کار‌های کوچک را تصویب کنیم. ما بازگشایی اقتصاد خود را به شکلی مسئولانه خواستاریم.»

ترامپ در ادامه اظهارات خود گفت: «اگر بتوانیم بدون پرداخت هیچ مبلغی نفت دریافت کنیم، تا جایی که امکان داشته باشد این کار را خواهیم کرد. با این وجود، کاهش بهای جهانی نفت موقتی و گذرا است و مربوط به شرایط فعلی جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا است. من امکان توقف خرید نفت از عربستان سعودی را بررسی خواهم کرد.»

این در حالی است که دیوید پلوف، مشاور باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در بازار‌های جهانی و تاثیر آن بر صنعت نفت و گاز آمریکا گفت که روس‌ها و سعودی‌ها هم مثل چین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را فریب دادند.

مشاور اوباما گفت: «روس‌ها و سعودی‌ها نیز مانند چین ترامپ را فریب دادند. از دست رفتن فرصت‌های شغلی در آمریکا بسیار زیاد خواهد بود.»