جریمه ۸۶ میلیون دلاری یک بانک به اتهام معامله با ایران

این بانک روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد با مقامات آمریکایی توافق کرده است تا این مبلغ را به عنوان جریمه بپرداد تا به بازرسی های طولانی از این بانک به اتهام معامله با ایران پایان داده شود.

اخبار سیاسی- بانک گزارش کرده است از این مبلغ ۵۱ میلیون دلار به دادستانی و ۳۵ میلیون دلار نیز به وزارت مالی نیویورک بخاطر نداشتن برنامه مبارزه با پولشویی در شعبه خود در نیویورک پرداخت می شود.

"جفری س. برمن" نماینده دادستانی ایالات متحده در منطقه جنوبی نیویورک اظهار کرد این بانک کره ای به دلیل نداشتن برنامه «پولشویی» نتوانسته است انتقال ۱۰ میلیون دلار از کره به نهادهای ایرانی را گزارش و از آن جلوگیری کند.

این مقام آمریکایی افزود: بانک هایی که در ایالات متحده تجارت می کنند وظیفه دارند نسبت به هرگونه عدم انتقال پول از سیستم بانکی به اشخاص و نهادهای مورد تحریم آمریکا اطمینان حاصل کنند.

برمن گفت: اگر بانک کره ای این موافقت نامه را بپذیرد دولت آمریکا نیز تعقیب دادرسی را برای مدت دو سال به تعویق می اندازد بعد از این مدت نیز دولت ایالات متحده از این بانک رفع اتهام خواهد کرد.

بانک صنعت کره هم اعلام کرده است با مشورت با مقامات داخلی و خارجی مربوطه تلاش خود را برای بهبود و حفظ موثر سیستم انطباق خود از جمله پولشویی ادامه خواهد داد.