پنتاگون لاف ترامپ درباره دستور حمله به شناورهای سپاه را رد کرد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه هیچگونه دستورالعملی را در ارتباط با شلیک به قایق‌های ایرانی در خلیج فارس دریافت نکرده است.

اخبار سیاسی- این مقام پنتاگون تاکید کرد از هفته گذشته تاکنون هیچ تقابلی میان نیرو‌های آمریکا و ایران در آب‌های خلیج فارس رخ نداده است.

رئیس‌جمهور آمریکا که ید طولایی در لاف زنی‌های سیاسی دارد، روز چهارشنبه در پیامی توییتری مدعی شد: به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم اگر قایق‌های تندروی ایران کشتی‌های ما را آزار دهند، به آن‌ها شلیک و آن‌ها را نابود کنند.

گفتنی است روز چهارشنبه ۲۷ فروردین، منطقه خلیج فارس شاهد یک رویارویی جدید بین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تروریست‌های نیروی دریایی آمریکا بود. تقابلی که از طرفی شاهد حضور حداقل ۱۱ شناور تندروی نیروی دریایی سپاه بوده و از طرف آمریکایی‌ها نیز حداقل یک ناوشکن و یک شناور خاص با مأموریت ویژه حضور داشته است.

ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) ادعا کرد: چهارشنبه ۱۱ شناور ایرانی در شمال خلیج فارس برای ۶ کشتی جنگی آمریکا ایجاد مزاحمت کردند.

ادعا‌های مقامات تروریست آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که بار‌ها کشتی‌های نظامی، هواپیما‌ها و پهپاد‌های این کشور اقدام به ورود به مرز‌های آبی ایران کرده‌اند. در یک سال اخیر ایران بار‌ها با هشدار به متجاوزان آمریکایی، آن‌ها را از مرز‌های خود دور کرده است. در یک مورد نیز پدافند هوایی ایران مجبور شد پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کند.