نشنال اینترست: ایران موشک‌های مرگبارتری از آمریکا دارد

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مطلبی با اشاره به لاف‌زنی اخیر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور درباره شلیک به قایق‌های ایرانی در خلیج فارس، به او درباره قابلیت‌های موشک‌های ایران هشدار داد.

اخبار سیاسی- در تحلیل نشنال اینترست با عنوان «یادداشتی برای دونالد ترامپ: نیرو‌ی دریایی ایران (سپاه پاسداران) موشک‌های مرگبارتری در اختیار دارد»، آمده است:  قایق‌های تندرو متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بر حسب عادت کشتی‌های آمریکا و متحدانش در خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز را به ستوه آورده‌اند. نیرو‌های سپاه پاسداران اکنون می‌گویند که این قایق‌های تندرو به موشک‌های پرنده مجهز هستند.

این نشریه آمریکایی به نقل از فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نوشت سپاه مجهز به موشک‌های دریایی با برد ۴۳۰ مایل است.

نشنال اینترست به نقل از پایگاه دیفنس نیوز نوشت: سپاه پاسداران اعلام کرد بهترین موشک‌های ضد کشتی آن می‌توانند تا برد ۱۸۰ مایلی عمل کنند.

این نشریه آمریکایی در ادامه این مطلب به ادعای فرماندهی نیرو‌های تروریستی در منطقه، سنتکام، در اواسط آوریل در خصوص مزاحمت برای شناور‌های آمریکایی از سوی قایق‌های ایرانی اشاره کرد. 

ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) پیش از این مدعی شد: چهارشنبه ۱۱ شناور ایرانی در شمال خلیج فارس برای ۶ کشتی جنگی آمریکا ایجاد مزاحمت کردند. کشتی‌های جنگی آمریکا بار‌ها به این شناور‌ها هشدار دادند، اما تا یک ساعت آن‌ها به این پیام‌ها توجهی نکردند.

نشنال اینترست به نقل از فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه نوشته که کشتی‌های «یو‌اس‌اس پل همیلتون»، «یو‌اس‌اس فایربولت»، «یو‌اس‌اس سیروکو» و کشتی‌های گارد ساحلی «رنگل» و «مائوی» متعلق به نیروی دریایی آمریکا از سوی قایق‌های ایرانی مورد آزار قرار گرفتند.

در ادامه این گزارش آمده است: دونالد ترامپ در ۲۲ آوریل در حساب توئیتر خود نوشت او به نیروی دریایی مجوز شلیک و سرنگون کردن قایق‌های ایرانی که کشتی‌های آمریکایی را مورد آزار قرار می‌دهند، داده است. این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا رسما هیچ دستوری به نیروی دریایی این کشور برای تغییر برنامه‌ها و مقررات خود نداده است.

نشریه آمریکایی در پایان با هشدار درباره تشدید دور دیگری از تنش‌ها میان آمریکا و ایران می‌نویسد موشک‌های دوربرد می‌توانند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را خطرناک‌تر از قبل کند. هنوز مشخص نیست که تسلیحات جدید تاکتیک‌های سپاه پاسداران را در زمان صلح تغییر می‌دهد یا خیر.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توییتری مدعی شد: به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم اگر قایق‌های تندروی ایران کشتی‌های ما را آزار دهند، به آن‌ها شلیک و آن‌ها را نابود کنند.

ادعا‌های آمریکا درباره ایجاد مزاحمت برای ناوها در حالی مطرح می‌شود که بار‌ها کشتی‌های نظامی، هواپیما‌ها و پهپاد‌های این کشور اقدام به ورود به مرز‌های آبی ایران کرده‌اند. در یک سال اخیر ایران بار‌ها با هشدار به متجاوزان آمریکایی، آن‌ها را از مرز‌های خود دور کرده است. در یک مورد نیز پدافند هوایی ایران  پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کرد.