وضعیت سفید کرونا در کدام شهرهای ایران است؟

ایرج حریرچی درباره چگونگی شناسایی شهرهای با وضعیت سفید گفت: ما استان ها و شهرستانهای کشور را تک به تک تقسیم کرده ایم. در ۱۱۶ شهرستان به طور متوسط تعداد افراد بستری شده به خاطر کرونا صفر و یک نفر در هر روز طی دو هفته گذشته گزارش شده است. در ۱۲۷ شهر نیز دو بستری در طی روز در دو هفته گزارش شده است. همچنین در ۷۴ شهرستان طی دو هفته گذشته تنها ۳ بستری در روز گزارش شده است.

کدام شهرهای ایران وضعیت سفید دارند؟

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه استانهای مختلف با عقب افتادگی و جلوافتادگی در خصوص وضعیت بیماری مواجه هستند، ادامه داد: در استانهای کشور تناوب های مختلف از بیماری داریم و وضعیت استانها متفاوت است حتی در داخل استان نیز شهرستانها دارای وضعیت متفاوتی نسبت به هم هستند. به طور مثال در استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل دو هفته پیش پیک بیماری را گذرانده ایم اما در شهرستان اصفهان در حال حاضر بیماری رو به بالا است. 

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: براین اساس نیز ما ۱۱۶ شهرستان را انتخاب کرده ایم که البته شهرستانهای کوچکی هم نیستند این شهرستانها از نظر ما شهرستانهای با رنگ سفید هستند که یک بستری به طور متوسط در ۱۴ روز گذشته داشته اند. ما براین اساس هر ۴ روز یکبار آمارها را بررسی کرده و تجدید نظر می کنیم تعدادی از شهرها در وضعیت سفید قرار می گیرند و ۱۱۶ شهرستان سفید و ۱۳۴ شهرستان زرد هستند. 

وضعیت سفید در ایران و تعطیلی مدارس

حریرچی با بیان اینکه در ابتدا تصمیمات ما کشوری بود گفت: در حال حاضر نیز برخی از تصمیمات ما مانند تعطیلی مدارس و دانشگاهها کشوری است در شهرستانهایی که در وضعیت سفید هستند به تدریج بازگشایی هایمان بیشتر می شود به شرطی اینکه سفید باقی بمانند اگر زمانی این شهرستانها از وضعیت سفید خارج شوند تصمیمات جدیدی اتخاذ می شود این تصمیمات دینامیک و پویاست و یک مانور تمرینی است. همانطور که در یخبندان تعطیلی متناوب در این شرایط نیز این اقدامات را انجام میدهیم و در قدم اول از برگزاری مساجد و نمازهای جماعت شروع می کنیم. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر فقط در شهرستانهای که در وضعیت سفید با رعایت پروتکل بهداشتی اجازه بازگشایی مراسم نماز جماعت خواهیم داشت البته در شهرهایی که در وضعیت سفید هستند نیز اجازه برگزاری مراسم های بزرگ و چند صد نفره و چند هزار نفره داده نخواهد شد. تا اثرات این بازگشایی را در طول زمان بسنجیم.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر احساس ما این است که در فضای سبز و پارکها مقداری از آزادسازی هایمان درست نبوده است چراکه مردم رعایت نمی کنند. در یک بازار ماهی فروشی در یکی از شهرستانها ۷۱ مورد مثبت جدید شناسایی شده است. در مورد سلامت مردم هیچ تسامحی در کار نیست و بدون اغماض و قاطعانه حلو خواهیم رفت.