پیام محمد جواد ظریف به هلند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیامی برای «استف بلاک» وزیر خارجه هلند، روز ملی این کشور را تبریک گفت و برای مردم و دولت هلند، سعادت و بهروزی آرزو کرد. 

اخبار سیاسی- در این پیام، ضمن تأکید بر همکاری کشورها در سطح جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹، ابراز امیدواری شده که با تلاش و اراده مشترک، روابط دوستانه ۲ ‌کشور در زمینه‌های مورد علاقه طرفین بیش از پیش توسعه یابد.

«استف بلاک» وزیر خارجه هلند دوم و سوم اسفند ماه سفری ۲ روزه به ایران (اصفهان و تهران) داشت و شنبه سوم اسفند ماه در میدان مشق سابق و در محل وزارت امور خارجه مهمان محمدجواد ظریف بود. براساس اعلام وزارت خارجه ایران، برجام، اینستکس، ابعاد ترور سردار شهید سلیمانی، شرایط جاری در عراق، افغانستان، یمن و سوریه و نیز سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از مهمترین محورهای گفتگوی دو وزیر خارجه بود.

وزیر امور خارجه هلند همچنین با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار، توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله روابط اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ملاقات خود با نمایندگان شرکت‌های هلندی در تهران، ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند نقش و مشارکت فعال تری در اینستکس ایفا کند.

استف بلاک با تاکید بر ضرورت حفظ برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی، افزود: ما به صورت آشکار و خصوصی به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که خروج آنها از برجام کار درستی نبوده است.

وزیر خارجه هلند با بیان اینکه کشورش برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: برای این منظور باید به گفتگوها ادامه دهیم و مذاکره می‌تواند راه حل مشکلات و اختلافات باشد.