مبادله زندانیان محور گفت و گوی سفیر ایران با وزیر دادگستری عراق

«ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق روز سه‌شنبه در دیدار با «فاروق امین شوانی» وزیر دادگستری عراق درباره مبادله زندانیان و همچنین موضوعات مشترک میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

اخبار سیاسی- بر اساس بیانیه وزارت دادگستری عراق، فاروق امین شوانی روز سه‌شنبه در دفتر خود از ایرج مسجدی و هیئت همراه وی استقبال کرده و در این دیدار درباره تعدادی از موضوعات مشترک مهم از جمله مبادله محکومان میان دو کشور بحث شد.

شوانی گفت با توجه به شرایطی که عراق به دلیل شیوع کرونا با آن مواجه است، این وزارت از همان روز نخست اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از جمه ضد عفونی کردن و حمایت از زندانیان را با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس انجام داده است.

وی افزود: «در شرایط کنونی ملاقات با زندانیان متوقف شده و برای حفظ سلامتی آنها، ارسال نامه‌های الکترونیکی به جای آن قرار داده شده است».

وزیر دادگستری عراق گفت که محکومان ایرانی بر اساس توافق‌نامه‌های بین‌المللی درباره حقوق بشر در سلامتی کامل به سر می‌برند و این وزارت در حال ادامه همکاری فی مابین درباره مبادله محکومان بر اساس معیارهای بین‌المللی است.

سفیر ایران نیز در این دیدار از تلاش‌های وزارت دادگستری عراق برای اجرای اقدامات بهداشتی و رعایت جنبه‌های انسانی در اجرای اصول حقوق بشر قدردانی کرد.